Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

konsumenci

  • Orange utrudniał czytanie umów, Play zawyżał kary umowne


    © istockphoto.com
    Utrudnianie przeczytania umowy przed jej podpisaniem i naliczanie zbyt wysokich rekompensat za jej zerwanie - to praktyki spółek telekomunikacyjnych, które zakwestionował ostatnio Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W przyszłości można się spodziewać kolejnych decyzji UOKiK dotyczących operatorów.  więcej
    28-03-2011, 11:34, Marcin Maj, Pieniądze
  • e-Handlowcy w UE odpowiedzą za zgubioną przesyłkę


    ©istockphoto.com/winterling
    Jasne informacje o cenach i określony termin dostawy towaru lub wykonania usługi - z takiej ochrony mają korzystać nabywcy w Unii Europejskiej. Parlament poparł w czwartek propozycję zmian w przepisach dotyczących praw konsumentów.  więcej
    25-03-2011, 07:43, Marcin Maj, Pieniądze
  • UE: Sytuacja konsumentów uległa poprawie


    Leah-Anne Thompson - Fotolia.com
    Mimo to Komisja Europejska zauważa poważne problemy na wspólnym rynku. Zaufanie konsumentów oraz ich błędne przekonania odnośnie zakupów online w sklepach zagranicznych poważnie wpływają na rozwój e-handlu.  więcej
    15-03-2011, 12:22, Michał Chudziński, Pieniądze
  • Debata online: Konsument i przedsiębiorca w sądzie polubownym


    www.sxc.hu
    Konsumenci i sprzedawcy zainteresowani metodami polubownego rozwiązywania sporów powinni obejrzeć transmisję z debaty online, która odbędzie się 15 marca. Eksperci opowiedzą, jakie możliwości rozwiązania konfliktu daje nam prawo. Debatę organizuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.  więcej
    09-03-2011, 13:40, mm, Pieniądze
  • Infolinia konsumencka potrzebna

    Wskazują na to statystyki spraw zgłaszanych tak telefonicznie, jak i bezpośrednio do rzeczników konsumentów. Widać też wyraźnie, z czym Polacy mają największe problemy zakupowe.  więcej
    28-02-2011, 20:15, Michał Chudziński, Pieniądze
  • Setki tysięcy złotych kary dla SMS-owych naciągaczy

    Karę w wysokości 499 tys. zł nałożył na organizatora loterii Pusty SMS Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Niższą karę zapłaci firma Pronatan - właściciel strony internetowej datasmierci.pl. Miejmy nadzieję, że zniechęci to inne firmy do wprowadza w błąd co do ceny SMS-ów o podwyższonej opłacie.  więcej
    04-01-2011, 10:18, Marcin Maj, Pieniądze
  • UOKiK: PTC i Polkomtel działały na szkodę konsumentów...


    © rolphoto - fotolia.com
    ...ukarana została jednak tylko ta druga firma. Postępowanie Urzędu zostało wszczęte w wyniku otrzymania bardzo dużej liczby skarg od konsumentów.  więcej
    22-12-2010, 21:50, Michał Chudziński, Pieniądze
  • Co robić, jeśli umowa zawiera niedozwolone postanowienia?

    W Rejestrze klauzul niedozwolonych znajduje się już 2112 postanowień. Tylko w 2010 roku do zbioru tego trafiło 155 klauzul, informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wpis do zbioru oznacza, że takie postanowienie jest nieważne i żadnemu przedsiębiorcy nie wolno go stosować. Niestety nie wszystkie firmy zachowują się uczciwie. Przedstawiciele UOKiK radzą, co w takiej sytuacji powinien zrobić konsument.  więcej
    12-12-2010, 09:43, Krzysztof Gontarek, Pieniądze
  • Kontrola ofert banków ujawniła 45 nieprawidłowości


    © - istockphoto.com
    Banki często utrudniają reklamacje, nakładają na klienta nieuzasadnione koszty i unikają odpowiedzialności - stwierdził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który sprawdził umowy, regulaminy oraz tabele opłat i prowizji stosowane przez 12 banków. Wszystkie skontrolowane instytucje stosowały niekorzystne postanowienia.  więcej
    29-11-2010, 14:06, redakcja, Pieniądze
  • Czy zawsze można odstąpić od umowy zawartej na przez internet?


    © istockphoto.com
    Wielu z nas pochopnie dokonuje zakupów za pośrednictwem internetu, licząc na możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni. W przypadku kupna butów czy telewizora plazmowego istnieje możliwość zwrócenia towaru (choć koszty wysyłki poniesie klient), ale już biletów lotniczych, karnetu na koncert w Berlinie czy rezerwacji apartamentu w Toskanii nie uda się anulować bez ponoszenia kosztów. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina o wyjątkach od prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.  więcej
    27-09-2010, 21:25, ECK Polska,
  • Usługi telekomunikacyjne: jak nie stać się niewolnikiem swojego operatora


    ©istockphoto.com/dem10
    Firmy telefoniczne czy dostawcy internetu kuszą nas promocjami i nalegają na szybkie podpisanie umów. Ale wśród zapisów drobnym drukiem czają się pułapki, za które przychodzi nam słono zapłacić.  więcej
    20-09-2010, 10:14, GazetaPrawna.pl, Pieniądze
  • 20-lecie UOKiK i ochrona konkurencji na rynkach nowych technologii

    Polityka konkurencji w obliczu rozwoju nowych gałęzi gospodarki i innowacji, ochrona konkurencji na rynkach nowych technologii oraz problemy z ustaleniem granic ochrony patentowej - to tylko niektóre spośród tematów dyskutowanych podczas kolejnej konferencji jubileuszowej UOKiK.  więcej
    19-09-2010, 20:34, kg, Kalendarium
  • e-Sprzedaż biletów uczciwa na 40%


    © arsenik - istockphoto.com
    Konsumenci kupujący przez internet bilety na imprezy kulturalne i sportowe mogą mieć problem z odzyskaniem pieniędzy w razie odwołania imprezy. Sprzedawcy nie zawsze też podają niezbędne informacje. Różne niedociągnięcia zidentyfikowano na 60% stron skontrolowanych w ramach kolejnej unijnej akcji "EU Sweep". Na osłodę warto dodać, że kontrole doprowadziły do poprawy na rynku e-sprzedaży elektroniki.  więcej
    17-09-2010, 09:34, Marcin Maj, Pieniądze
  • Canal+ Cyfrowy: wysoka kara za sposób informowania


    © Marlee - istockphoto.com
    Karę w wysokości 3,6 mln zł nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na Canal+ Cyfrowy. Powodem był sposób informowania klientów o zmianach cen abonamentu. Informacja w gazetce rozsyłanej do klientów to za mało.  więcej
    20-08-2010, 08:11, mm, Pieniądze
  • Google nie naruszyła niczyjej prywatności


    epheterson (na lic. cc)
    Informacje, w których posiadanie weszła Google nie naruszyły i nie naruszą niczyjej prywatności - do takiego wniosku doszło brytyjskie Biuro Komisarza ds. Informacji w sprawie zbierania przez amerykańską firmę danych z sieci Wi-Fi.  więcej
    29-07-2010, 18:24, Michał Chudziński, Bezpieczeństwo
  • Konsumenci w sieci łatwiej znajdą pomoc


    © istockphoto.com
    Przyjazność sklepu internetowego będzie można łatwiej sprawdzić w sieci i łatwiej zdobędziemy informacje np. o klauzulach niedozwolonych. Strony firm oferujących towary i usługi w sieci będą badane interwencyjnie oraz w ramach szerszych akcji - wynika z przyjętej przez rząd Polityki Konsumenckiej na lata 2010-2013.  więcej
    29-07-2010, 09:53, Marcin Maj, Pieniądze
  • iPad się przegrzewa, Apple pozwana


    Apple
    Wystawiony na bezpośrednie działanie promieni słonecznych może się sam wyłączyć. Czy to normalne? Według Apple tak. Jeden z posiadaczy tabletu jest jednak innego zdania. Zwłaszcza w kontekście reklam iPada.  więcej
    28-07-2010, 07:00, Michał Chudziński, Pieniądze
  • Pozwy zbiorowe można składać. Poznaj szczegóły


    © arturbo at istockphoto.com
    Od dziś polscy konsumenci nie muszą w pojedynkę walczyć z nieuczciwą firmą. Mogą wystosować tzw. pozew zbiorowy, na co pozwala wchodząca w życie ustawa.  Warto zapoznać się z jej treścią. Zdaniem wielu osób pozwy zbiorowe będą batem na te firmy, które rozzłościły wiele osób, ale wykorzystywały niechęć konsumentów do dalszego psucia sobie nerwów w sądzie.  więcej
    19-07-2010, 08:35, Marcin Maj, Pieniądze
  • UKE: Poradnik dla użytkowników usług telekomunikacyjnych

    Co określa cennik usług? Jak złożyć reklamację lub rozwiązać spór z operatorem? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w wydanym przez Urząd Komunikacji Elektronicznej poradniku dla użytkowników publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych. Warto go pobrać (za darmo) i przeczytać lub zachować na później.  więcej
    15-06-2010, 09:40, Marcin Maj, Pieniądze
  • Zwrot towaru z e-sklepu - nie wszyscy znają szczegóły


    © istockphoto.com
    Towar kupiony w sklepie internetowym można zwrócić bez konsekwencji, jednak nawet niektórzy sprzedawcy o tym nie wiedzą. Zdarza się, że sklepy nie informują o przepisach swoich pracowników. Zwroty stanowią najczęściej kilka procent wszystkich transakcji - wynika z ankiety przeprowadzonej przez Dziennik Internautów.  więcej
    11-06-2010, 11:31, Marcin Maj, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)