Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

konsumenci

  • Kurier nie może ograniczać swojej odpowiedzialności


    ©istockphoto.com/winterling
    Kurier nie może ograniczać swojej odpowiedzialności i powinien jasno określić, czy świadczy usługę pocztową czy przewozową - przestrzega Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w ciągu ostatniego roku wydał 22 decyzje dotyczące firm kurierskich i nałożył ponad 300 tys. zł kar.  więcej
    11-06-2010, 07:55, Marcin Maj, Pieniądze
  • Podsumowanie tygodnia 3-7 maja 2010

    W wydaniu audio: W tym tygodniu o: prawach klientów zawierających umowy na odległość, wyroku ETS w sprawie cen neostrady, wnioskach o prawo jazdy składanych przez internet, megaustawie, antypirackiej akcji producenta AutoMapa, nowej Operze, IE9, spadku popularności IE, milionie sprzedanych iPadów i wykruszającej się konkurencji, nowościach Google.
    07-05-2010, 15:22, Marcin Maj,
  • Masz inne prawa, jeśli umowę z operatorem przyniósł kurier


    ©istockphoto.com/iLexx
    Operatorzy telefonii komórkowej sprzedający swoje usługi za pośrednictwem telesprzedaży oraz internetu zostali skontrolowani przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Okazało się, że nie zawsze informowali konsumentów w sposób należyty o warunkach, na jakich świadczone są usługi. Zamawiając usługę na odległość, mamy bowiem nieco inne prawa niż przy zawieraniu umowy w salonie.  więcej
    07-05-2010, 07:46, mm, Pieniądze
  • Sony pozwane za wyłączenie Linuksa na PS 3


    © arturbo at istockphoto.com
    Z początkiem kwietnia Sony wyłączyła użytkownikom starszych modeli PlayStation 3 możliwość instalowania Linuksa. Teraz jeden z posiadaczy urządzenia pozwał firmę, twierdząc, że kupił PS 3 właśnie ze względu na tę funkcję. Sony nie komentuje sprawy i wciąż twierdzi, że właściciele urządzeń mają wybór - zrezygnować z Linuksa albo... z innych funkcji urządzenia.  więcej
    30-04-2010, 10:45, Marcin Maj, Pieniądze
  • Kiedy można zrezygnować z zakupu dokonanego w sieci

    Czy internauci kupujący online pliki z muzyką lub programy komputerowe mogą zrezygnować z zakupionego towaru? Odpowiedzi na to i inne pytania udziela Grzegorz Pniewski z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).  więcej
    13-04-2010, 16:43, GazetaPrawna.pl, Pieniądze
  • (akt.) Pobieraczek ukarany za nieuczciwe praktyki!

    Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydała właśnie decyzję, w której zakwestionowała praktyki serwisu Pobieraczek. Prowadząca go firma zapłaci karę. Decyzja nakazuje też przedsiębiorcy zmianę praktyki niezgodnej z prawem, ale każdy, kto czuje się oszukany, będzie musiał dochodzić swoich praw indywidualnie. AKTUALIZACJA: Właściciele Pobieraczka chcą zaskarżyć decyzję UOKiK.  więcej
    07-04-2010, 14:04, Marcin Maj, Pieniądze
  • Pobieraczek.pl - postępowanie UOKiK dobiega końca


    Pobieraczek.pl
    Postępowanie w sprawie serwisu Pobieraczek.pl niebawem zakończy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów - dowiedział się Dziennik Internautów. Nie będzie to jednak oznaczało końca problemów konsumentów. Co więcej, z listów napływających do redakcji DI wynika, że poszkodowanych wciąż przybywa.  więcej
    31-03-2010, 13:01, Marcin Maj, Pieniądze
  • Internet zmienia zachowania konsumentów na poziomie lokalnym

    Dla ponad 90% badanych internautów źródłem informacji o miejscowych usługach i biznesie są lokalne media online i wyszukiwarki internetowe - wynika z badania "User View Wave VII" BIA/Kelsey & ConStat.  więcej
    30-03-2010, 21:18, Agnieszka Górecka, Praktycy.com, Lifestyle
  • Rynek telewizorów LED - era podgryzania LCD


    © erikreis at istockphoto.com
    Technologia LED rozpala konsumenckie żądze, a producenci ostro rywalizują o względy kupujących. Według zestawienia porównywarki Skapiec.pl serca internautów podbija ostatnio Samsung, który jako pierwszy z producentów wprowadził telewizory LED na rodzimy rynek.  więcej
    22-03-2010, 09:40, kg, Technologie
  • Dostawcy energii nie liczą się z konsumentami


    © damircudic at istockphoto.com
    Zauważyć można niezrozumiałe uprzywilejowanie przedsiębiorców energetycznych w stosunku do konsumentów – czytamy w raporcie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który dotyczy rynku energii elektrycznej. Wciąż wielu Polaków nie wie, jak zmienić dostawcę energii elektrycznej, a jednym z problemów konsumentów jest... zrozumienie rachunku.  więcej
    16-03-2010, 14:14, Marcin Maj, Pieniądze
  • 15 marca - Światowy Dzień Konsumenta


    www.sxc.hu
    Dziś przypada Światowy Dzień Konsumenta. Zaufanie wśród e-konsumentów stale rośnie, tak jak poszerza się wirtualny rynek. Wartość internetowych transakcji na rok 2009 szacowana jest na 13 miliardów złotych.  więcej
    15-03-2010, 23:55, Agnieszka Kluska, Pieniądze
  • iPad? Znam, ale nie potrzebuję


    Apple
    Tylko 9% osób, które słyszały o tablecie Apple naprawdę chce go kupić. Ponad połowa nie jest nim zainteresowana i odsetek ten wzrósł po tym, jak Apple zaprezentowała iPada – wynika z badań przeprowadzonych przez serwis Retrevo.  więcej
    09-02-2010, 11:16, Marcin Maj, Technologie
  • Gemius: Robiąc zakupy, korzystamy z opinii internautów


    © rolphoto - fotolia.com
    Większość użytkowników internetu, zanim zdecyduje się na zakup jakiegoś towaru, coraz częściej czyta opinie tworzone przez bardziej aktywnych konsumentów - wynika z badań przeprowadzonych przez Gemius. Pomimo że na razie tylko co szósty z nas komentuje w sieci produkty i usługi, to analitycy są zdania, że prosumenci rosną w siłę.  więcej
    28-10-2009, 11:48, kg, Pieniądze
  • Unijna komisarz Meglena Kunewa na czacie


    KE
    Czat z unijną komisarz ds. ochrony konsumentów Megleną Kunewą odbędzie się w piątek 23 października o godzinie 15:00. Dyskusja będzie poświęcona praktycznemu zastosowaniu europejskiego prawa konsumenckiego.  więcej
    22-10-2009, 08:20, Marcin Maj, Lifestyle
  • UE inwestuje w niezależne strony konsumenckie i czasopisma


    © rolphoto - fotolia.com
    Przeprowadzanie testów porównawczych produktów codziennego użytku i publikowanie ich wyników w czasopismach oraz na stronach internetowych sześciu europejskich państw - to cel programu prowadzonego w ramach projektu UE. Koszt projektu to 5 mln EUR.  więcej
    09-09-2009, 16:57, Daniel Kotowski, Pieniądze
  • "Certyfikat UKE" zwiększy mobilność konsumentów?

    UKE chce specjalnie oznaczać serwisy umożliwiające porównywanie cen usług telekomunikacyjnych. Ma to na celu nie tylko zwiększenie świadomości konsumentów, ale także zaostrzenie konkurencji między operatorami.  więcej
    01-09-2009, 07:18, Michał Chudziński, Technologie
  • KE: Satysfakcja konsumentów z Unii Europejskiej


    JLogan, GFDL
    Preferencje konsumentów z zakresu jakości produktów i usług oraz ich cen w porównaniu z konkurencją - to temat raportu sporządzonego na zlecenie Komisji Europejskiej. Wyniki raportu oparto na badaniach przeprowadzonych na grupie mieszkańców 27 państw Unii Europejskiej.  więcej
    17-08-2009, 13:14, dk, Pieniądze
  • Europejski przewodnik i propozycje wzmocnienia e-rynku


    JLogan, GFDL
    Przewodnik, w którym można znaleźć praktyczne rady na temat "cyfrowych praw" gwarantowanych konsumentom w UE, wydała wczoraj Komisja Europejska. Przy okazji zaproponowano zmiany w prawie unijnym, dotyczące m.in. uproszczenia przepisów w zakresie powielania utworów na potrzeby prywatne.  więcej
    06-05-2009, 08:11, Marcin Maj, Pieniądze
  • Bankructwo konsumenta - kto może ogłosić upadłość


    © maipan - fotolia.com
    Upadłość mogą ogłosić osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, które stały się niewypłacalne na skutek wyjątkowych i niezależnych od nich okoliczności - wyjaśnia na swoich stronach internetowych Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przypomnijmy, że weszły właśnie nowe przepisy dotyczące instytucji upadłości konsumenckiej w Polsce.  więcej
    01-04-2009, 14:07, kg,
  • UE: Transgraniczny e-handel z przeszkodami


    ©istockphoto.com/photographeer
    Komisja Europejska chce zlikwidować bariery w transgranicznym e-handlu. Choć obecnie handel internetowy w UE ma się dobrze, wciąż nie udało się stworzyć jednego, europejskiego rynku. Powody? Bariery praktyczne, prawne oraz brak zaufania – wynika z raportu Barriers to E-commerce przedstawionego przez Meglenę Kunewę, unijną komisarz ds. konsumentów.  więcej
    06-03-2009, 09:02, Marcin Maj, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)