Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

komentarze

  • Domenowe złote strzały - komentarz po sprzedaży play.pl


    © talaj - istockphoto.com
    Zarejestrować adres internetowy, który będzie chciała odkupić duża firma wchodząca na polski rynek - to marzenie każdego inwestora domenowego. Niestety, takie sytuacje zdarzają się wyjątkowo rzadko i mogą prowadzić do cybersquattingu.  więcej
    24-03-2011, 10:53, Maciek Kurek, Grupa Adweb, Technologie
  • Tagowanie teraz także w komentarzach na Facebooku

    Społecznościowy gigant wykonuje kolejny niewielki krok w kierunku jeszcze większego zaangażowania użytkowników.  więcej
    12-03-2011, 22:09, Adrian Nowak, Technologie
  • Komentarze Facebooka: więcej "lansu", mniej kontroli


    Facebook
    Facebook udostępnił wtyczkę dla stron WWW i blogów, która jest systemem komentarzy, oczywiście z użyciem konta Facebooka. Popularny serwis uzyska więc kontrolę nad komentarzami wielu osób. Niektórzy komentatorzy stracą anonimowość, co może podnosić poziom dyskusji albo... uczynić dyskusje nudnymi.  więcej
    08-03-2011, 10:19, Marcin Maj, Lifestyle
  • Przelicznik albo napój ludowy - komentarz inwestora

    W historii świata wymiana towarowa miała różne przełożenia oraz zastosowania. Można było koraliki wymienić za żywność, a świecące dewocjonalia wymienić za broń potrzebną do podbijania nowych terenów i stref wpływu. Pamiętam takie chwile, kiedy w Polsce obowiązywała pewna waluta, w rozliczeniach stosowana była inna waluta, a i tak wszystko przeliczane było na cenę pewnego napoju alkoholowego, którego nie mogło zabraknąć na chrzcinach czy innych uroczystościach rodzinnych. I właśnie temu alkoholowi chciałbym poświęcić cotygodniowy komentarz.  więcej
    21-03-2011, 07:02, Andrzej Filipek, Pieniądze
  • Komentarze "na żywo" dostępne już dla wszystkich użytkowników Facebooka

    Teraz dyskusja w największym serwisie społecznościowym powinna nabrać jeszcze szybszego tempa.  więcej
    08-02-2011, 16:14, Adrian Nowak, Technologie
  • Komentarz dla kupującego jak drogowskaz


    Leah-Anne Thompson - Fotolia.com
    Aż 95% internautów czyta opinie innych osób na temat produktów przed podjęciem decyzji o zakupie - wynika z ankiety przeprowadzonej przez Onet.pl na zlecenie Komputronik.pl w grudniu ubiegłego roku. Istnieje jednak obawa, że część z komentarzy to zagrania PR-owe ze strony producentów.  więcej
    02-02-2011, 22:35, Paweł Kusiciel, Pieniądze
  • Facebook uruchomi nowy system komentarzy

    Komentarze od największego na świecie serwisu społecznościowego nie są nowością, jednak obecny poziom udziałów w rynku jest zdecydowanie poniżej ambicji giganta.  więcej
    01-02-2011, 08:46, Adrian Nowak, Technologie
  • Bloger skazany za krytykowanie działań pani burmistrz


    ©istockphoto.com/dra_schwartz
    Zakaz publikowania tekstów, 10 miesięcy więzienia i 300 godzin prac społecznych - taką karę wymierzono za krytykowanie burmistrz Mosiny dziennikarzowi, który zamieszczał swoje osobiste opinie na własnym blogu. W kontekście tego wyroku trudno mówić o wolności słowa w Polsce.  więcej
    28-01-2011, 13:49, Marcin Maj, Pieniądze
  • Internauto, co Cię denerwuje?

    To, co najbardziej denerwuje internautów w ich okolicach, zostało zaznaczone na „mapie wkurzenia” i podzielone na województwa z ich stolicami.  więcej
    10-01-2011, 13:11, Paweł Kusiciel, Lifestyle
  • Wielki brat 2.0. Za garść mao

    Aby utrzymać rząd dusz, chińskie władze sięgają po najnowsze techniki reklamy i public relations. Jedną z nich jest tzw. marketing szeptany, za Wielkim Murem wykorzystywany na masową skalę do wspierania rządu.  więcej
    14-12-2010, 08:42, Konrad Godlewski, Lifestyle
  • Komentarz inwestora: Albo ropa, albo akcje

    Wyobraźmy sobie, że w dniu 12.12.2009 roku dokonujemy zakupu 1 baryłki ropy naftowej na giełdzie NYMEX. Wyobraźmy sobie, że pomijamy wszelkie koszty związane z takim zakupem. Cena na zamknięciu rynku wynosiła 80 USD za baryłkę ropy. Oznacza to, że za 152 litry wspomnianego surowca w tym dniu zapłaciliśmy 80 x 2,8374 PLN, czyli 226,992 PLN. Jak fajnie być posiadaczem 1 baryłki ropy naftowej. Można sobie wtedy snuć marzenia, że najwięksi importerzy oraz eksporterzy ropy naftowej muszą się z nami liczyć. Bo 1 baryłka ropy naftowej czasami robi różnicę.  więcej
    13-12-2010, 08:03, Andrzej Filipek, Pieniądze
  • Nawet 20 tys. zł za komentarze w sieci


    hidesy @ istockphoto.com
    Internauta zachwycony jakimś produktem lub usługą? Uważaj! Może być fałszywy - wynajęty bezpośrednio przez firmę albo agencję PR. Wychwalając w sieci produkt lub usługę na ich zlecenie, może zarobić nawet 20 tys. zł.  więcej
    02-12-2010, 11:35, Dziennik.pl, Pieniądze
  • Komentarz inwestora: Rosyjsko-chińska koalicja


    ©istockphoto.com/Pannonia
    Starsi użytkownicy internetu, którzy nie pałali miłością do Związku Radzieckiego marzyli o polsko-chińskiej granicy na Uralu. Nie będę przypominał, jakie konsekwencje groziły za propagowanie takich pomysłów w czasach, które raczej nie mają szans na powrót. Zresztą tylko niepoprawni optymiści mogą liczyć na takie rozwiązanie. Jednak z drugiej strony pomarzyć to fajna sprawa, ale nie można w nieskończoność żyć marzeniami. Szczególnie jeśli niektórzy aktorzy ze światowej sceny gospodarczej dają do zrozumienia, że nierealne marzenia nie mają sensu.  więcej
    29-11-2010, 12:36, Andrzej Filipek, Pieniądze
  • Stalking: Kiedy karać za nękanie SMS-ami?


    © arturbo at istockphoto.com
    Wprowadzenie do kodeksu karnego przepisów dotyczących tzw. stalkingu (przemocy emocjonalnej) to tylko jeden krok w walce z tym zjawiskiem. Granice pomiędzy "zwykłym kontaktem" a nękaniem mogą być bardzo płynne. "Brak precyzyjnego określenia zjawiska będzie powodował trudności w interpretacji" - mówił Dziennikowi Internautów Radosław Pluciński, radca prawny z kancelarii Chałas i Wspólnicy.  więcej
    26-10-2010, 09:49, mm, Pieniądze
  • Adres e-mail jako dana osobowa


    © Yong Hian Lim - fotolia.com
    Adres e-mail może być daną osobową, podobnie jak adres zamieszkania czy nazwisko. To z kolei ma wpływ na możliwość korzystania z przysługujących nam praw. Wpływa także na obowiązki administratorów danych osobowych, czyli podmiotów, które dane te od nas zbierają oraz podejmują inne działania związane z ich przetwarzaniem.  więcej
    18-08-2010, 11:56, Marcin Berlak, Kancelaria Prawnicza Włodzimierz Głowacki i Wspólnicy, Pieniądze
  • Odpowiedzialność za treści na portalach - między teorią a praktyką...


    © arturbo at istockphoto.com
    Dziennik Internautów częściowo przedrukował właśnie artykuł z Gazety Prawnej pt. "Kto odpowiada za treści umieszczane w portalach internetowych". Powołany jest tam i omawiany art. 14 tzw. ustawy o e-commerce. Nie wspomina się jednak o problemach, jakie powstają w praktyce ze skutecznym wyłączeniem odpowiedzialności administratora na podstawie tego przepisu.  więcej
    13-06-2010, 20:10, Rafał Cisek, Nowe Media, Pieniądze
  • Kto odpowiada za treści umieszczane w portalach internetowych


    © arturbo at istockphoto.com
    Czy administrator ponosi odpowiedzialność za treści publikowane w internecie na stronach podlegających jego pieczy, tłumaczy Anna Kobylańska, adwokat w kancelarii CMS Cameron McKenna.  więcej
    13-06-2010, 12:18, GazetaPrawna.pl, Pieniądze
  • Map1: Forum Prawne musiało zablokować dyskusję o pozwach za mapy

    Administratorzy serwisu ForumPrawne.org poinformowali, że sąd nakazał zablokowanie dostępu do wątku, w którym internauci omawiają działalność firmy Map1. Przypomnijmy, że firma ta pozywa do sądu osoby wykorzystujące na swoich stronach internetowych fragmenty map tego wydawnictwa kartograficznego.  więcej
    27-05-2010, 15:27, Krzysztof Gontarek, Pieniądze
  • Powódź w Polsce widziana z kosmosu


    Soichi Noguchi
    Japoński kosmonauta Soichi Noguchi opublikował w serwisie Twitter zdjęcie zrobione ze stacji kosmicznej ISS, przedstawiające powódź w okolicach Sandomierza.  więcej
    25-05-2010, 19:30, Krzysztof Gontarek, Lifestyle
  • Zakupy online: Czy można ufać opiniom w internecie?


    ©istockphoto.com/photographeer
    Prawie 80 proc. osób przed podjęciem decyzji o zakupie przez internet wyszukuje informacji na temat sprzedającego - wynika z badań przeprowadzonych w kwietniu wśród użytkowników Ceneo.pl. Robimy to, by mieć pewność, że obsługa w sklepie spełni nasze oczekiwania.  więcej
    25-04-2010, 22:37, kg, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)