Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

badania

  • Nokia liderem wśród polskich internautów


    Tjeerd / CC
    Polscy internauci najczęściej wykorzystują telefony komórkowe Nokii do łączenia się z internetem, wynika z badań Gemius SA. Przewaga Nokii nad drugim miejscem jest znacząca, pomimo słabszego udziału w rynku w roku 2009 w porównaniu do roku 2008.  więcej
    31-08-2009, 02:12, Daniel Kotowski, Technologie
  • 30 proc. internautów planuje kupić nieruchomość lub wybudować dom


    DI
    Co trzeci zapytany przez Money.pl internauta jeszcze w tym roku planuje kupić nieruchomość lub zbudować dom. Ponad 13 proc. wyda na to ponad pół miliona złotych - wynika z ankiety przeprowadzonej przez portal finansowy Money.pl.  więcej
    26-08-2009, 16:43, Daniel Kotowski, Pieniądze
  • Będziemy chętniej robić e-zakupy za granicą?

    Miliony konsumentów z UE zrobiło zakupy przez internet w innym kraju, ale taka forma zakupów wciąż nie jest popularna. Prawie połowa Polaków również nie chce kupować w taki sposób. Komisja Europejska pracuje obecnie nad rozwiązaniem, które może to zmienić – informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.  więcej
    26-08-2009, 12:25, Marcin Maj, Pieniądze
  • Robiąc więcej, robisz... mniej


    Nics events (na lic. CC)
    Ludzie z podzielną uwagą, którzy jednocześnie wykonują wiele różnych zadań lub w tym samym momencie bombardowani są informacjami z różnych źródeł, są mniej efektywni w swojej pracy niż ci, którzy oddają się w pełni jednej czynności, wynika z badań przeprowadzonych na uniwersytecie w Stanford.  więcej
    26-08-2009, 15:12, Michał Duda, Lifestyle
  • Koniec z mitem gracza nastolatka


    Dominic / lic CC
    Statystyczny amerykański gracz to 35-letni mężczyzna ze skłonnością do nadwagi i większą predyspozycją do słabszego samopoczucia psychicznego. Dodatkowo wyróżnia go dobry status materialny i stosunkowo wysoka pozycja społeczna - wynika z badań CDC.  więcej
    25-08-2009, 12:27, Michał Duda, Lifestyle
  • Internet bez reklam jest dla nas wart 2 zł

    Przeważająca większość internautów deklaruje negatywne nastawienie wobec reklam, wynika z raportu „Stosunek internautów do reklam”, sporządzonego przez firmę badawczą Gemius. Reklama w sieci to zło konieczne - uważają badani. Tylko co szósty internauta byłby skłonny płacić za dostęp do stron internetowych bez reklam.  więcej
    25-08-2009, 17:46, dk, Lifestyle
  • Megapanel: Najpopularniejsze witryny tematyczne - czerwiec 2009


    ©istockphoto.com/ZoneCreative
    Zapraszamy do zapoznania się z zestawieniami oglądalności w 19. kategoriach tematyczno-funkcjonalnych badania Megapanel PBI/Gemius za czerwiec 2009 r.  więcej
    24-08-2009, 03:34, Krzysztof Gontarek, Lifestyle
  • O czym ćwierkamy na Twitterze?

    Wbrew powszechnemu odczuciu Twitter nie służy przede wszystkim do autopromocji czy rozmów online. Większość wpisów na mikroblogach ma banalny charakter.  więcej
    21-08-2009, 12:36, Michał Chudziński, Lifestyle
  • Użyteczność stron rozłożona na czynniki pierwsze


    ©istockphoto.com/Zmiy
    W raporcie pt. "Użyteczność w internecie" opracowanym przez Interaktywnie.com, wortal specjalizujący się w zagadnieniach z zakresu marketingu internetowego, na czynniki pierwsze rozebrane zostało zagadnienie usability stron WWW. Oprócz prezentacji rodzajów badań  wykonywanych podczas działań służących projektowaniu użyteczności, w dokumencie poruszono również temat ich kosztów.  więcej
    21-08-2009, 18:11, dk, Technologie
  • Jak postrzegamy ekspertów w internecie

    Większość polskich internautów korzysta z porad eksperckich, zamieszczanych w sieci, a podszywanie się pod specjalistów jest przez internautów negatywnie oceniane. Takie wnioski można wyciągnąć z badania "Mądry Internet", przeprowadzonego na zlecenie Netii.  więcej
    20-08-2009, 22:37, dk, Lifestyle
  • Rodzice o zagrożeniach czyhających na ich dzieci w sieci


    © - ericmichaud - istockphoto.com
    Rodzice, których dzieci korzystają z internetu, są świadomi istnienia w sieci treści nieodpowiednich dla ich pociech. Mimo to 55 proc. z nich nie blokuje dostępu do stron z takimi treściami - wynika z badania „Mądry Internet”, przeprowadzonego na zlecenie Netii przez MillwardBrown SMG/KRC.  więcej
    20-08-2009, 20:35, Anna Wasilewska-Śpioch, Bezpieczeństwo
  • Lato internautów - aktywnie i w plenerze

    W czasie wakacji 41% osób przebadanych przez PBI chętnie surfuje w internecie, 47% ankietowanych woli jednak... pospacerować. Tegoroczne lato internauci starają się spędzać aktywnie. Ci, którzy wyjeżdżają, najchętniej samodzielnie organizują wycieczki. Spędzający czas w mieście biorą udział w koncertach i innych imprezach na świeżym powietrzu.  więcej
    20-08-2009, 19:53, Anna Wasilewska-Śpioch, Lifestyle
  • Kobiety i mężczyźni w internecie - co nas różni


    © fotosipsak - istockphoto.com
    Mężczyźni w internecie spędzają najwięcej czasu na szukaniu informacji, podczas gdy kobiety wolą go poświęcić na podtrzymywanie internetowych znajomości. Nie tylko sam rodzaj aktywności, ale również ocena negatywnych zjawisk w sieci jest zależna od płci - pokazują wyniki badań "Mądry Internet", wykonane na zlecenie Netii.  więcej
    20-08-2009, 20:50, dk, Lifestyle
  • Użytkownicy Google najbardziej lojalni


    ©istockphoto.com/idesy
    Najwierniejszych użytkowników ma wyszukiwarka Google. Znacznie rzadziej korzystają oni z innych rozwiązań do przeszukiwania internetu niż użytkownicy konkurencyjnych wyszukiwarek Yahoo i Microsoftu - wynika z badań przeprowadzonych przez comScore.  więcej
    19-08-2009, 21:16, Michał Duda, Lifestyle
  • Internauci oszczędzają na autach


    Rodrigo Gianesi (lic. CC)
    Co trzeci internauta twierdzi, że kryzys gospodarczy miał wpływ na decyzję o kupnie samochodu. Większość internautów decyduje się na auto używane, ale już nie tak chętnie sprowadzane z zagranicy - wynika z cyklicznego raportu sporządzonego przez firmę badawczą Gemius Internauci a rynek samochodów nowych i używanych.  więcej
    19-08-2009, 13:07, Marcin Maj, Lifestyle
  • KE: Satysfakcja konsumentów z Unii Europejskiej


    JLogan, GFDL
    Preferencje konsumentów z zakresu jakości produktów i usług oraz ich cen w porównaniu z konkurencją - to temat raportu sporządzonego na zlecenie Komisji Europejskiej. Wyniki raportu oparto na badaniach przeprowadzonych na grupie mieszkańców 27 państw Unii Europejskiej.  więcej
    17-08-2009, 13:14, dk, Pieniądze
  • Turystyczne wybory zakupowe internautów w czerwcu i lipcu 2009


    ©istockphoto.com/cdwheatley
    W podróż najchętniej wybieramy się parami, wynika z analizy serwisów turystycznych EasyGo.pl, Wakacje.pl i Wypoczynek.pl. W Polsce najchętniej jedziemy nad Bałtyk, zaś z zagranicznych wakacji wybieramy Egipt i Turcję. Według raportu najchętniej wybieramy produkty drogie, ze średnią ceną rezerwacji powyżej 5 tys zł.  więcej
    14-08-2009, 11:30, dk, Lifestyle
  • Bankowość mobilna przyszłością instytucji finansowych


    © majivecka - fotolia.com
    IDC przeprowadziło badanie analizujące rynek bankowości mobilnej. Wynika z niego, że zapotrzebowanie na tego typu usługi rośnie i będzie rosło jeszcze szybciej, więc instytucje finansowe nie powinny bagatelizować tej dziedziny, a wręcz przeciwnie - wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów.  więcej
    13-08-2009, 22:29, Michał Duda, Pieniądze
  • Coraz mniej fałszywych kliknięć

    Lipcowy raport Click Forensics pokazuje, że liczba "fałszywych kliknięć" (ang. click fraud) zmniejsza się. Po raz pierwszy od dwóch lat odsetek click fraud spadł poniżej 15%, osiągając poziom 12,7%.  więcej
    12-08-2009, 20:47, Michał Duda, Pieniądze
  • Rozrywka i seks - czego szukają dzieci w internecie


    © - ericmichaud - istockphoto.com
    Youtube, Google, Facebook oraz sex to najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe podczas surfowania przez dzieci po bezkresie internetu, wynika z raportu firmy Symantec.  więcej
    13-08-2009, 10:56, Michał Duda, Lifestyle

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)