Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

badania

  • Telefonia komórkowa: większe nasycenie i różnorodność


    © majivecka - fotolia.com
    Polacy rozpoznają wiele marek telefonii komórkowej, także te nowsze. Nie są skupieni wokół jednego operatora, ale wyraźnie widać, że rynek wciąż należy do trzech firm – wynika z badań PBS wykonanych na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.  więcej
    27-01-2010, 14:08, Marcin Maj, Technologie
  • W telefonii stacjonarnej liczy się cena usług


    DI
    Abonenci telefonii stacjonarnej są często zadowoleni z usług, ale zrezygnowaliby z nich, gdyby ceny abonamentu wzrosły. Wielu abonentów rozważa zmianę operatora i ma świadomość, że można to zrobić, zachowując dotychczasowy numer telefonu – tak wynika z badań PBS wykonanych na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.  więcej
    25-01-2010, 13:51, Marcin Maj, Technologie
  • Banki nie oszczędzają na IT


    © - peepo - istockphoto.com
    Większość banków komercyjnych zwiększy w tym roku wydatki operacyjne na IT, choć wiele z nich planuje zamrożenie inwestycji. Również wśród banków spółdzielczych wiele nie planuje zmian w wydatkach na IT, a banki planujące wydatki nastawiają się raczej na ich zwiększenie – wynika z raportu firmy doradczej KPMG, opracowanego na podstawie ankiet wypełnionych przez banki.  więcej
    18-01-2010, 11:14, mm, Pieniądze
  • TNS OBOP: Internet wspiera tradycyjne sklepy

    Osoby kupujące sprzęt w tradycyjnym sklepie często wiedzą, czego chcą, bo wcześniej zebrały informacje w internecie, a ich decyzja została dobrze przemyślana. Z drugiej strony rzadko zdarza się, aby decyzja o zakupie była podejmowana tylko na podstawie informacji z sieci. Tak wynika z badań TNS OBOP dotyczących tzw. efektu ROPO (Research Online, Purchase Offline).  więcej
    12-01-2010, 13:51, mm, Technologie
  • Budki telefoniczne potrzebne niepełnosprawnym


    DI
    Telekomunikacja Polska chce zmniejszyć liczbę aparatów publicznych, które ma obowiązek utrzymywać. W związku z tym Urząd Komunikacji Elektronicznej zlecił badania mające na celu ustalenie, czy istnieją "uzasadnione potrzeby mieszkańców", jeśli chodzi o aparaty publiczne. Okazuje się, że z budek częściej korzystają osoby niepełnosprawne, co może być związane z tzw. izolacją technologiczną.  więcej
    12-01-2010, 08:14, Marcin Maj, Technologie
  • Badania dzieci - komputer ważny, rodzina także


    Extra Ketchup
    Mogłoby się wydawać, że najmłodsze pokolenie zostanie całkowicie pochłonięte przez komputery i możliwości, jakie one oferują. Okazuje się jednak, że dzieci potrafią w sposób odpowiedzialny korzystać z udostępnianych im zasobów.  więcej
    11-01-2010, 22:27, Michał Chudziński, Lifestyle
  • Co dają społeczności małym firmom?


    ©istockphoto.com/idesy
    Promocja przez serwisy społecznościowe to już standard w strategii dużych firm, ale także małe przedsiębiorstwa poświęcają na nią czas. Dla nich naczelną korzyścią jest generowanie wejść na firmową stronę - wynika z badań "Small Business Marketing Forecast 2010" przygotowanych na zlecenie eMarketer.  więcej
    08-01-2010, 13:09, mm, Pieniądze
  • Badanie bezpieczeństwa sieci Wi-Fi: Trójmiasto prowadzi


    ©istockphoto.com/jsemeniuk
    Ostatnie z serii badań bezpieczeństwa sieci bezprzewodowych na terenie polskich miast wyłoniło nowego lidera, a właściwie liderów, bo na wynik zapracowały wspólnie Gdańsk, Gdynia i Sopot.  więcej
    28-12-2009, 19:45, aws, Bezpieczeństwo
  • Branża telekomunikacyjna wydaje krocie na reklamy ze św. Mikołajem


    Kamil Porembiński na lic CC
    W okresie od 1 listopada do 20 grudnia 2009 r. w telewizji wyemitowano 15 246 spotów reklamowych, w których został wykorzystany motyw św. Mikołaja. Stacje telewizyjne zarobiły z tytułu emisji tych spotów ponad 68,5 mln zł - podaje TNS OBOP.  więcej
    24-12-2009, 09:06, Anna Wasilewska-Śpioch, Pieniądze
  • W kryzysie Polacy kupowali sprzęt


    ©istockphoto.com/Lastsax
    Odgrzewane świąteczne filmy wielu Polaków obejrzy na telewizorach HD/HD Ready. Więcej osób obejrzy też zdjęcia z Wigilii na laptopach i wyśle je do znajomych dzięki internetowi od operatora komórkowego. Kryzysowy rok okazał się dobry dla zakupów sprzętu – wynika z badania D-Link Technology Trend.  więcej
    23-12-2009, 12:35, Marcin Maj, Pieniądze
  • E-mail angażuje, Twitter jest klikalny


    © Yong Hian Lim - fotolia.com
    Informacje o ciekawych stronach przekazujemy sobie przez mikroblogi i serwisy społecznościowe, ale nadal najważniejszym środkiem komunikacji pozostaje e-mail. Odbiorcy informacji przesłanej tą drogą mogą być bardziej zaangażowani, niż użytkownicy serwisów Web 2.0 - wynika z różnych badań dotyczących dzielenia się informacją w sieci.  więcej
    23-12-2009, 09:29, Marcin Maj, Technologie
  • Święta: rodzina, jedzenie i... praca z przymusu


    © Franz Pfluegl - Fotolia.com
    84% Polaków będzie pracować podczas przerwy świątecznej i to nie z chęci, ale z przymusu. Polacy przodują też w pracy w Sylwestra. W świętach lubimy jedzenie, a z rodziną kontaktujemy się głównie telefonicznie  - tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Skype.  więcej
    21-12-2009, 09:05, Marcin Maj, Lifestyle
  • Polskie internautki z zakupami nie przesadzają


    © - peepo - istockphoto.com
    Ponad 60% internautek przebadanych przez serwis Szafa.pl twierdzi, że nie jest uzależniona od robienia zakupów. Jednocześnie niemal 90% ankietowanych przyznaje, że kupowanie ubrań wpływa na poprawę ich humoru.  więcej
    19-12-2009, 20:09, aws, Lifestyle
  • W czasach piractwa artyści mają lepiej?


    ©istockphoto.com/TPopova
    Przychody artystów rosną – tak wynika z danych opublikowanych przez szwedzkiego badacza Daniela Johanssona. Nie jest więc prawdą, że okradani przez internautów muzycy muszą żebrać. Z drugiej strony rzeczywiście spada rola wytwórni nagraniowych. Czy można więc mówić, że piractwo pomaga artystom, szkodząc wytwórniom?  więcej
    17-12-2009, 13:57, Marcin Maj, Technologie
  • Użytkownicy Facebooka podają dane na tacy


    Facebook
    Aż 46% użytkowników serwisu społecznościowego Facebook jest skłonnych do ujawnienia swoich prywatnych danych zupełnie obcym, fikcyjnym osobom - wynika z badań przeprowadzonych przez specjalistów z firmy Sophos.  więcej
    14-12-2009, 21:23, aws, Bezpieczeństwo
  • Internet to, obok telewizji, najbardziej irytujące medium reklamowe

    Czy Polacy lubią reklamy, czy też może wyłączają odbiorniki, gdy blok reklamowy trwa w nieskończoność? Lubimy reklamy zabawne, poważne, z gwiazdą w roli głównej? Odpowiedzi na te pytania poszukał dom mediowy ZenithOptimedia Group Poland, inicjując badanie, które miało na celu poznanie opinii Polaków o reklamie w poszczególnych mediach.  więcej
    24-03-2010, 15:40, kg, Pieniądze
  • Mamy szukają informacji w sieci, ale nie bardzo im wierzą


    © damircudic at istockphoto.com
    Dla 90% internautek spodziewających się dziecka internet stanowi podstawowe źródło informacji o ciąży i rodzicielstwie - wynika z badań przeprowadzonych przez Gemius SA we współpracy z wydawnictwem Edipresse. Paradoksalnie jednak wiadomości pochodzące z internetu uznawane są za mniej wiarygodne niż pozyskane w inny sposób.  więcej
    05-12-2009, 20:20, aws, Lifestyle
  • E-hazard nie taki ważny dla Polaków


    © coreay / istockphoto.com
    Tylko 5% polskich internautów skorzystało z usług hazardowych w internecie w 2009 roku – tak wynika z badań D-Link Technology Trend. Rodzi się więc ciekawe pytanie: czy pośpiech przy wprowadzaniu przepisów związanych z Rejestrem Stron i Usług Niedozwolonych rzeczywiście jest uzasadniony?  więcej
    04-12-2009, 12:08, Marcin Maj, Lifestyle
  • Pracownicy nie mają oporów przed kradzieżą poufnych danych firmy


    © - istockphoto.com
    Wyniesienie danych z firmy jest łatwe – tak twierdzi 60 proc. pracowników, którzy wzięli udział w badaniu Cyber-Ark. Co ciekawe, co czwarty respondent deklaruje gotowość do takiego działania.  więcej
    01-12-2009, 21:54, Piotr Szmielew, Bezpieczeństwo
  • Virgin Media zbada p2p w swojej sieci, bez wiedzy klientów


    © Nilesh Bhange - fotolia.com
    Telekom chce wiedzieć, jaką część ruchu generują sieci p2p. Ma to związek z dalszymi planami firmy odnośnie współpracy z jedną z wytwórni muzycznych z tzw. wielkiej czwórki.  więcej
    01-12-2009, 07:37, Michał Chudziński, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)