Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Gemius

  • Mamy szukają informacji w sieci, ale nie bardzo im wierzą


    © damircudic at istockphoto.com
    Dla 90% internautek spodziewających się dziecka internet stanowi podstawowe źródło informacji o ciąży i rodzicielstwie - wynika z badań przeprowadzonych przez Gemius SA we współpracy z wydawnictwem Edipresse. Paradoksalnie jednak wiadomości pochodzące z internetu uznawane są za mniej wiarygodne niż pozyskane w inny sposób.  więcej
    05-12-2009, 20:20, aws, Lifestyle
  • Windows 7: W Polsce bez entuzjazmu


    impresa.mccabe (flickr) na lic CC
    Po 3 tygodniach od premiery Windows 7 udział odsłon dokonanych za pośrednictwem tego systemu operacyjnego w wybranych krajach europejskich wyniósł 2,69%. Vista na osiągnięcie podobnego wyniku potrzebowała... 26 tygodni – wynika z badania przeprowadzonego przez agencję badawczą Gemius.  więcej
    20-11-2009, 10:10, Marcin Maj, Technologie
  • Gemius: Internet jest kobietą


    © damircudic at istockphoto.com
    Internet nie jest wybitnie męskim medium - 53% respondentek, które wzięły udział w badaniu „Kobieta w sieci”, odpowiadając na pytanie o najczęstszy sposób spędzania wolnego czasu, wskazało surfowanie w sieci. Analizując udzielone odpowiedzi, Gemius wyłonił 5 różnych grup kobiet korzystających z internetu.  więcej
    10-11-2009, 19:51, Anna Wasilewska-Śpioch, Lifestyle
  • Gemius: Robiąc zakupy, korzystamy z opinii internautów


    © rolphoto - fotolia.com
    Większość użytkowników internetu, zanim zdecyduje się na zakup jakiegoś towaru, coraz częściej czyta opinie tworzone przez bardziej aktywnych konsumentów - wynika z badań przeprowadzonych przez Gemius. Pomimo że na razie tylko co szósty z nas komentuje w sieci produkty i usługi, to analitycy są zdania, że prosumenci rosną w siłę.  więcej
    28-10-2009, 11:48, kg, Pieniądze
  • Megapanel: Najpopularniejsze witryny w lipcu 2009

    Lipcowe wyniki oglądalności odzwierciedlają wakacyjny okres. Polacy wyjechali na wakacje i rzadziej korzystali z internetu, co odbiło się na zasięgu większości najpopularniejszych witryn. Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem Megapanel PBI/Gemius za lipiec 2009, dotyczącym najpopularniejszych witryn i komunikatorów wśród polskich internautów.  więcej
    23-09-2009, 17:36, Krzysztof Gontarek, Technologie
  • Nokia liderem wśród polskich internautów


    Tjeerd / CC
    Polscy internauci najczęściej wykorzystują telefony komórkowe Nokii do łączenia się z internetem, wynika z badań Gemius SA. Przewaga Nokii nad drugim miejscem jest znacząca, pomimo słabszego udziału w rynku w roku 2009 w porównaniu do roku 2008.  więcej
    31-08-2009, 02:12, Daniel Kotowski, Technologie
  • Internet bez reklam jest dla nas wart 2 zł

    Przeważająca większość internautów deklaruje negatywne nastawienie wobec reklam, wynika z raportu „Stosunek internautów do reklam”, sporządzonego przez firmę badawczą Gemius. Reklama w sieci to zło konieczne - uważają badani. Tylko co szósty internauta byłby skłonny płacić za dostęp do stron internetowych bez reklam.  więcej
    25-08-2009, 17:46, dk, Lifestyle
  • Internauci oszczędzają na autach


    Rodrigo Gianesi (lic. CC)
    Co trzeci internauta twierdzi, że kryzys gospodarczy miał wpływ na decyzję o kupnie samochodu. Większość internautów decyduje się na auto używane, ale już nie tak chętnie sprowadzane z zagranicy - wynika z cyklicznego raportu sporządzonego przez firmę badawczą Gemius Internauci a rynek samochodów nowych i używanych.  więcej
    19-08-2009, 13:07, Marcin Maj, Lifestyle
  • Polacy coraz bardziej światli i aktywni w handlu online


    ©istockphoto.com/photographeer
    Choć udział polskich klientów w rynku e-commerce nie zmienił się od ubiegłego roku, to jednak w ich zachowaniach zaszło wiele zmian, które wskazują na większą świadomość możliwości rynku i aktywność - wynika z badania „E-commerce w Polsce” przeprowadzonego w maju 2009 roku przez Gemius SA we współpracy ze Skąpiec.pl.  więcej
    30-07-2009, 14:57, Daniel Kotowski, Pieniądze
  • Gemius zbada emocje w internecie


    © FlemishDreams - Fotolia.com
    Zbadanie roli zbiorowych emocji w powstawaniu, formowaniu i rozpadzie społeczności internetowych to cel projektu „Zbiorowe Emocje w Cyberprzestrzeni” (Cyberemotions). Firma badawcza Gemius SA jest współrealizatorem projektu, który ma umożliwić w przyszłości budowanie serwisów uwzględniających emocje ich użytkowników.  więcej
    24-07-2009, 17:27, Daniel Kotowski, Lifestyle
  • Reklamy w wideo online są nienowoczesne - twierdzą internauci


    © FlemishDreams - Fotolia.com
    Lubimy oglądać wideo w sieci, ale na reklamy w nich reagujemy alergicznie - wynika z raportu Gemius SA „Internauci a wideo i audio w sieci”. Jednak mimo wyraźnej antypatii do reklam w materiałach wideo w internecie, większość ankietowanych odbiorców akceptuje ich obecność w zamian za możliwość oglądania darmowych treści wideo.  więcej
    16-07-2009, 19:12, Daniel Kotowski, Pieniądze
  • Megapanel - zmiany w sposobie liczenia oglądalności


    ©istockphoto.com/ZoneCreative
    Majowe wyniki Megapanelu mogą przynieść zauważalny, kilkunastoprocentowy wzrost zasięgów witryn internetowych - informują przedstawiciele firmy PBI oraz Gemius. Będzie to miało związek ze zmianami w metodzie liczenia. Odbiorcy badania uzyskają ponadto bardziej funkcjonalny dokument w nowym układzie.  więcej
    03-07-2009, 22:37, Krzysztof Gontarek, Lifestyle
  • Megapanel: Najpopularniejsze strony w kwietniu 2009 r.


    ©istockphoto.com/ZoneCreative
    W kwietniu najpopularniejsze polskie witryny odnotowały potężne spadki liczby odsłon oraz godzin spędzonych na nich przez internautów. Gadu-Gadu znowu traci zasięg, a Tlen musiał ustąpić pierwszeństwa komunikatorowi Windows Live Messenger ze stajni Microsoftu. Z pierwszej dwudziestki najpopularniejszych witryn wypada także Grupa IDG.  więcej
    23-06-2009, 03:28, Krzysztof Gontarek, Lifestyle
  • Pornografia dziecięca rzadko zgłaszana


    © cathyclapper2 - istockphoto.com
    Co szósty (17%) internauta, surfując po sieci, przynajmniej raz trafił na materiały pornograficzne z udziałem dzieci. Niewielu jednak zgłasza ten problem. Jest to efekt niewiedzy oraz lęku przed uwikłaniem w skomplikowane procedury prawne - wynika z badań firmy Gemius SA przeprowadzonych we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje  więcej
    02-06-2009, 12:49, Marcin Maj, Lifestyle
  • Co trzeciemu internaucie pogorszyła się sytuacja finansowa


    © Emin Ozkan - Fotolia.com
    Wydatki na żywność, stałe opłaty, leki oraz inne artykuły pierwszej potrzeby to dziedziny życia, w których polscy internauci najbardziej odczuwają skutki kryzysu finansowego – wynika z raportu „Finanse i plany finansowe internautów, marzec-kwiecień 2009”, opracowanego przez Gemius.  więcej
    01-06-2009, 16:50, Daniel Kotowski, Lifestyle
  • Megapanel: Najpopularniejsze witryny w marcu 2009 r.

    Z marcowych wyników niezadowoleni muszą być twórcy portalu o2.pl, który pomimo wzrostów oglądalności odnotował spadek w kilku rankingach. Co ciekawe, bariera wejścia do pierwszej 20-tki najpopularniejszych witryn przekroczyła już 3,1 mln real users. Wśród komunikatorów nieznaczny spadek zasięgu Gadu-Gadu oraz wzrost Skype i Windows Live Messenger nie zagroził jednak pozycji GG.  więcej
    22-05-2009, 22:05, Krzysztof Gontarek, Lifestyle
  • Megapanel: Luty 2009 - Skype goni Gadu-Gadu

    Nasza-Klasa tym razem traci zarówno na liczbie odwiedzin oraz użytkowników. Ciekawie przedstawia się sytuacja w czołówce komunikatorów. Pomimo że Gadu-Gadu nadal utrzymuje się na pierwszym miejscu, Skype podciągnął się nieco w górę pod względem liczby użytkowników.  więcej
    24-04-2009, 13:59, Daniel Kotowski, Lifestyle
  • Megapanel: Najpopularniejsze serwisy tematyczne - styczeń 2009

    Google najczęściej służy nam w podróży, a na YouTube najchętniej oglądamy filmy. Poza tym w większości kategorii Onet zdobył najwyższe miejsca. Niemal naturalnym jest pierwsze miejsce Naszej-Klasy. Jednym słowem miesiąc styczeń 2009 według badań PBI/Megapanel nie przyniósł większych zmian.  więcej
    26-03-2009, 23:36, Daniel Kotowski, Lifestyle
  • GG Network: Badania powinny być open!


    ©istockphoto.com/ZoneCreative
    Komu i dlaczego zależy na nieobiektywnych wynikach? - pyta GG Network S.A., właściciel Open.fm, komentując ostatni raport firmy Gemius i PBI. W liście otwartym spółka nawołuje do opracowania nowej metodologii badań rynku internetowych stacji radiowych.  więcej
    30-03-2009, 23:07, Anna Wasilewska-Śpioch, Lifestyle
  • Megapanel: Styczeń 2009 - Nasza-Klasa najpopularniejsza

    Na szczytach większości rankingów króluje niepodzielnie serwis Nasza-Klasa. Od grudnia ubiegłego roku liczba użytkowników tego serwisu wzrosła o kolejny milion użytkowników. Jeśli chodzi o komunikatory, to prym wiedzie Gadu-Gadu i będzie tak pewnie jeszcze przez dłuższy czas. Zastanawiający jest spadek popularności Skype, czy tendencja taka zostanie zachowana?  więcej
    25-03-2009, 15:17, Daniel Kotowski, Lifestyle

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)