Tablice reklamowe - kto i kiedy po nie sięga?

06-09-2018, 07:07

Żeby odpowiedzieć na pytanie o to, komu w dobie reklamy LED oraz reklam pneumatycznych potrzebne jeszcze tablice reklamowe należałoby się zastanowić, czym właściwie są tablice reklamowe i jakie role pełnią.

mat partnera

Tablice reklamowe to zewnętrzne nośniki reklamy, które mogą występować jako:

  • płaskie dwustronne szyldy reklamowe zwieszone na przymocowanych do ściany budynków wieszakach/haczykach,
  • zewnętrzne tablice informacyjne przytwierdzane do elewacji zewnętrznej lub specjalnej tablicy informacyjnej przy wejściu do budynku stanowiącego siedzibę kilku firm,
  • szyldy z nazwami sklepów/lokali usługowych zawieszane nad wejściem do lokalu,

Tablicami reklamowymi możemy także nazwać wolnostojące tablice ułatwiające dojazd do danego lokalu usługowego. Często na tego typu tablicach zamiesza się informacje o aktualnych ofertach specjalnych, sezonowych wyprzedażach i promocjach. Stąd też mogą one pełnić nie tylko funkcję informacyjną (jako drogowskaz), ale również promocyjną.

Skoro już wiemy czym są tablice reklamowe, pora zastanowić się nad pełnionymi przez nie funkcjami.

Funkcje tablic reklamowych

Co do zasady większość tablic i szyldów reklamowych pełni klika funkcji jednocześnie. Można wśród nich wyróżnić:

  • przyciąganie wzroku i zwracanie uwagi potencjalnych klientów,
  • informowanie potencjalnych klientów,
  • budowanie i utrwalanie wizerunku marki w świadomości konsumentów.

Oczywiście te same funkcje przypisuje się nowoczesnym nośnikom reklamy outdoorowej, takim jak m.in.: banery reklamowe, kasetony reklamowe, bilbordy reklamowe, reklama na budynku czy różnorodne reklamy pneumatyczne. Są jednak miejsca i sytuacje, w których reklama wielkoformatowa nie zastąpi szyldu czy tablicy.

 Tablice reklamowe – dla kogo?

Przypuszczalnie wszyscy jesteśmy zgodni co do tego, że tablice reklamowe w przestrzeni naszych miast są potrzebne. W mieście takim jak Warszawa, gdzie ulicami codziennie przemieszczają się setki turystów przyjeżdżających do miasta w różnych celach widoczne i czytelne tablice reklamowe oraz informacyjne są po prostu niezbędne. Ale nie musimy być turystą w Warszawie, żeby docenić ich funkcjonalność. Wyobraźmy sobie, że jesteśmy umówieni na spotkanie z notariuszem. Znamy nazwę ulicy i numer budynku, jednak na miejscu okazuje się, że w budynku funkcjonuje kilka różnych biur i żadne nie jest opisane. Jak trafić do kancelarii notarialnej? Weźmy inny przykład. Wybieramy się do stomatologa w części miasta, którą nie najlepiej znamy. W prawdzie mógłby nas pokierować GPS, ale tego dnia już kilkakrotnie zwiódł nas na manowce i niespecjalnie mu ufamy… Na szczęście na skrzyżowaniu stoi duża tablica reklamowa ze strzałką, która informuje nas, w którą stronę skręcić. Jak trafilibyśmy na miejsce, gdyby jej tam nie było? Oczywiście – podobnie moglibyśmy się zachować podczas poszukiwań kancelarii notarialnej – moglibyśmy zapytać kogoś o drogę lub przedzwonić do recepcji/sekretariatu z prośbą o szczegółowe wskazówki. Jednak dzięki tablicom reklamowym oraz zewnętrznym tablicom informacyjnym wszystko jest o wiele prostsze.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl
Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy
To warto przeczytać








comments powered by Disqus
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Serwisy specjalne:
Wydarzenia:
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.