Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Niska cena jest głównym czynnikiem, który wpływa na podjęcie decyzji o kupnie nowego tabletu. Amazon już pokazał, że ceną potrafi zawalczyć o klienta, czego dowodem jest ogromny sukces Kindle'a. Czy z tabletem będzie podobnie?

O tym, że w październiku br. pojawić się ma w sprzedaży tablet firmy Amazon, informowaliśmy w połowie tego miesiąca. Nie brak osób, które twierdzą, że urządzenie będzie poważnym konkurentem dla iPada. Na rynku tym nie pojawił się jeszcze produkt, który byłby w stanie zagrozić produktowi Apple'a. Ten sprzedaje się coraz lepiej, cały rynek rośnie jednak szybciej, przez co amerykańska firma traci powoli udziały. Nie zmienia to jednak faktu, że to właśnie iPad wyznacza kierunek, a sam Apple jeszcze przez dłuższy czas zbierać będzie premię za pierwszeństwo.

>> Czytaj więcej: W październiku tablet i nowy czytnik od Amazona?

Wiadomo tyle, że tablet Amazonu ma pracować na systemie operacyjnym Android. Na rynku tym Google nie jest jeszcze obecny, jest więc szansa na wyprzedzenie rywala. Jeśli dodatkowo firma będzie w stanie zaoferować korzystne ceny, to sukces staje się prawdopodobny. W przypadku Kindle'a sprawdziła się przyjęta polityka cenowa.

Sonda
Tablet od Amazona zagraża iPadowi?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

No właśnie... ale ile tablet powinien kosztować, by stanowić realną konkurencję dla iPada? Urządzenie Apple'a w najtańszej wersji kosztuje 499 dolarów. 48 proc. ankietowanych przez firmę Retrevo odpowiada pozytywnie na pytanie o to, czy kupiliby tablet z systemem operacyjnym Android, który posiadałby funkcje analogiczne do dostępnych na iPadzie i kosztowałby mniej niż 300 dolarów.

Analogiczny odsetek wskazuje niską cenę jako główny czynnik mający wpływ na podjęcie decyzji o dokonaniu zakupu kolejnego urządzenia. Kolejne 28 proc. wymienia wyższą rozdzielczość ekranu, a co piąty ankietowany wspomina o nowych funkcjach. Wydaje się więc, że kluczem do sukcesu jest cena.

Z badań tej samej firmy wynika, że połowa z ankietowanych, którzy chcieliby kupić tablet, wybrałaby iPada. 21 proc. chciałoby tablet z Androidem, co dziesiąty chciałby kupić inne urządzenie. Tablet Apple'a dominuje w świadomości potencjalnych kupujących, jednak to Amazon zbiera największy odsetek odpowiedzi na pytanie o to, w przypadku której firmy jest największe prawdopodobieństwo zakupu tabletu. Wskazując na Amazona, odpowiedziało 51 proc. osób. Dalej były Samsung i Dell (po 38 proc.) oraz Motorola i Hewlett-Packard (po 31 proc.).


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Retrevo