T-Mobile zweryfikuje po głosie

13-12-2011, 06:31

Oprogramowanie sprawdza, czy dana osoba rzeczywiście jest tą, za którą się podaje, porównując jej głos w trakcie wypowiedzi z zachowanym wcześniej wzorcem głosu, uzyskanym w trakcie jednorazowej rejestracji. Całodobowa dostępność usługi ma ułatwić codzienną pracę pracownikom biur i sklepów polskiego operatora.

Zastosowane rozwiązanie Nuance Vocal Password pozwala na automatyczną i zdalną weryfikację tożsamości użytkownika na podstawie unikalnych cech jego głosu. Zaletą systemu ma być to, że nie ma konieczności zadawania szeregu pytań dotyczących danych osobowych związanych z użytkownikiem, weryfikowanych dotychczas w trakcie procedur bezpieczeństwa i wymagających kontaktu z „żywym” konsultantem.

Operacja jest dokonywana w całości automatycznie, jest możliwa do przeprowadzenia 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a czas procedury resetu hasła skrócił się do ok. 20 sekund.

- Każdy z nas ma inny głos i ludzie na co dzień rozpoznają się wzajemnie po głosie. Nasz głos jest tak unikalny, jak linie papilarne, i doskonale nadaje się do skutecznej i bezpiecznej weryfikacji tożsamości w Contact Center i telefonicznych systemach dostępowych. Nie trzeba już podawać PIN-ów, haseł i loginów, które w dzisiejszym bardzo „zagonionym” świecie są coraz trudniejsze do zapamiętania i niestety coraz mniej bezpieczne. Na świecie wśród klientów wykorzystujących z powodzeniem tę technologię są m.in. banki, dostawcy usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych, policja i agendy rządowe na całym świecie. W Polsce również mamy duże zainteresowanie systemami biometrycznymi - mówi Zbigniew Marcinkowski, Dyrektor Zarządzający Algotech.

Czytaj też: Nowe technologie w służbie pieniędzy

Według twórców biometria głosowa jest jedną z najbezpieczniejszych i najłatwiejszych w masowych zastosowaniach metodą identyfikacji i uwierzytelniania użytkowników. Aplikacje wykorzystujące biometrię głosową mogą służyć do weryfikacji klientów w call center, urządzeniach mobilnych i aplikacjach internetowych, tym samym pomagają firmom spełniać standardy i wymagania dotyczące bezpieczeństwa, np. w obszarze zarządzania ryzykiem czy zapobiegania oszustwom i kradzieżom tożsamości.

Niedawno Turkcell, telekom w Turcji, wdrożył podobne rozwiązanie dla klientów indywidualnych i biznesowych, osiągając w krótkim czasie zainteresowanie ponad 2 milionów użytkowników.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031