Szukasz pracy? Rozejrzyj się w mediach społecznościowych

07-12-2010, 10:21

Na rynku pojawia się coraz więcej ofert związanych z mediami społecznościowymi. Poszukiwani są specjaliści ds. social media, social media marketerzy, social media managerowie, community managerowie czy specjaliści ds. ePR.

Z analizy ofert opublikowanych w serwisie infoPraca.pl wynika, że obiecujący kandydat bez wielkiego doświadczenia w prowadzeniu kampanii może liczyć na uposażenie od 1,8 tys. zł brutto. Najczęściej agencje interaktywne proponują kandydatom wynagrodzenia w wysokości od 2,5 do 6 tys. zł brutto w zależności od stażu, doświadczenia i powierzonych projektów.

>> Czytaj też: Praca w telekomunikacji wymaga doświadczenia

Sonda
Chciałbyś pracować w mediach społecznościowych?
  • tak
  • nie, za niskie zarobki
  • nie
  • nie mam odpowiednich kwalifikacji
  • mam już wymarzoną pracę
wyniki  komentarze

- W ciągu ostatnich dwóch lat odnotowaliśmy prawie 120-procentowy przyrost liczby tego typu ofert. Dla porównania: w listopadzie 2008 opublikowano w naszej giełdzie pracy zaledwie 4 tego typu propozycje pracy. Należy zwrócić uwagę na to, iż wzrasta też zapotrzebowanie na specjalistów IT w zakresie programowania aplikacji społecznościowych – wyjaśnia Beata Szilf-Nitka, Dyrektor Generalny internetowej giełdy pracy infoPraca.pl.

Na rynku jest więcej miejsc pracy niż specjalistów. W listopadzie br. pojawiło się ok. 160 ogłoszeń związanych z mediami społecznościowymi. Zdarza się tak, że na jeden wakat przypada nawet 55 chętnych. Paweł Stempniak z agencji interaktywnej Ciszewski Internet tłumaczy, że tylko 1/3 z nich może posiadać odpowiednie kwalifikacje i wymaganą wiedzę.

Podstawowe wymagania pracodawców to nie tylko praktyczna wiedza z zakresu marketingu społecznościowego i internetu, ale także znajomość technicznych zagadnień związanych z komunikacją internetową. Niezbędna w tym przypadku jest także bardzo dobra znajomość języka angielskiego w piśmie i mowie. Mile widziane jest również wyższe wykształcenie na kierunkach takich, jak marketing, dziennikarstwo czy public relations.

>> Czytaj też: My, Polacy, po pracy myślimy o pracy

- Blisko 90 proc. spośród wszystkich ofert dotyczących mediów społecznościowych opublikowali pracodawcy z takich branż, jak marketing, public relations, IT, Internet, e-Commerce czy sprzedaż. Zaledwie jedna dziesiąta to oferty pochodzące bezpośrednio od firm poszukujących wewnętrznych specjalistów w tej dziedzinie – wyjaśnia Beata Szilf-Nitka.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031