Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Sztuczna inteligencja i biznesowa komunikacja przyszłości

19-04-2018, 17:26

Rozwiązania technologiczne, które wykorzystujemy w pracy czy w domu, w coraz większym stopniu opierają się na AI. Można się spodziewać, że w ciągu najbliższych lat staną się one również filarem konferencyjnych rozwiązań audio i wideo – już teraz komponenty sztucznej inteligencji wspierają narzędzia wykorzystywane do transferu głosu, wideo oraz treści.

W firmach rośnie popularność spotkań biznesowych z udziałem osób łączących się za pomocą rozwiązań audio lub wideo. Chcąc sprostać dynamicznie zachodzącym zmianom w sposobie pracy oraz komunikacji w firmie, dostawcy rozwiązań integrują je z technologiami i aplikacjami opartymi na sztucznej inteligencji. Technologie te podnoszą komfort spotkania oraz zapewniają jego intuicyjną moderację.

Przykładowo, istnieje technologia, która wykrywa głos człowieka i odróżnia go od dźwięków innych niż ludzkie, takich jak szelest papieru. Eliminacja zakłócających odgłosów sprawia, że nie dochodzi do rozkojarzenia uwagi uczestników rozmowy. Z kolei inna technologia umożliwia dwóm kamerom znajdującym się na górze ekranu wizyjnego na precyzyjne ustalenie, który z uczestników spotkania zabiera głos w danym momencie. Do obsługi urządzenia nie trzeba używać pilota, nie wymagane jest również ręczne ustawianie – kamera automatycznie wykonuje zbliżenie na osobę mówiącą w czasie krótszym niż trzy sekundy z odległości nawet 10 metrów. Kamera śledzi ruchy osoby mówiącej, nawet gdy przemieszcza się ona w obrębie pomieszczenia. Dzięki temu pozostali uczestnicy spotkania czują się w pełni zaangażowani w jego tok. Urządzenie przedstawia również szerszy plan, kiedy do dyskusji włącza się większa liczba uczestników spotkania. System „obrazu w obrazie” przedstawiający całe pomieszczenie zapewnia podgląd na reakcje i język ciała wszystkich uczestników przy jednoczesnym skupieniu uwagi na mówiącym.

Spodziewamy się, że w przyszłości wsparciem stanie się technologia rozpoznawania twarzy i analizy gestów, co dla użytkowników oznaczać będzie automatyczne dostosowywanie do ich potrzeb i większą personalizację. Kiełkuje również technologia transkrypcji, która pozwala zidentyfikować mówców i zapewnić zapis rozmowy, eliminując potrzebę robienia notatek – będzie ona miała ogromny wpływ na zwiększenie efektywności spotkań biznesowych. Następne lata przyniosą również przełom w wykorzystaniu programowania neurolingwistycznego (NLP), które usunie bariery językowe między poszczególnymi uczestnikami spotkania.

Autor: Andrew Hug, Area Sales Vice President, Systems Engineer, EMEA and APAC, Polycom


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Samsung



fot. HONOR








fot. Freepik