Sztuczna inteligencja dba o dobrostan pracowników

15-07-2019, 22:11

Owocowe piątki, sportowa karta, wyjścia integracyjne – to jedne z najczęściej wybieranych przez pracodawców rozwiązań PR-u wewnętrznego. Czy jednak rzeczywiście działają motywująco na zespół? W jaki sposób skutecznie zadbać o poziom zadowolenia pracowników i co ma do tego sztuczna inteligencja?

Pracodawcy, którzy chcą mieć zmotywowany, zgrany i zadowolony zespół, muszą na niego zapracować. Oczywiście nie sposób ocenić efektywności działań bez feedbacku, który będzie odzwierciedlał rzeczywiste (a nie deklarowane) nastroje pracowników.

Zdaniem Zbigniewa Czarneckiego, CEO Apptension, kreatywnego software house’u, ankiety czy rozmowy nie są jednak idealnymi rozwiązaniami. Dlaczego? Do jednej osoby podchodzi się niechętnie, z drugą nie można sobie pozwolić na szczerość, co wpływa na jakość informacji zwrotnych. Zrodziła się więc potrzeba narzędzia, które dostarczy stosunkowo obiektywny feedback, w momencie kiedy pracownik wykaże się ponadprzeciętnym zaangażowaniem i pozytywnym nastawieniem.

Takim narzędziem ma być Flairs.ai. Poprzez połączenie z systemami typu Slack czy Jira, algorytm analizuje częstotliwość oraz ton wypowiedzi na dany temat oraz wskazuje najbardziej zaangażowanych i pozytywnych pracowników. „Nagradza” ich specjalnie przygotowanymi graficznymi wyróżnieniami, równocześnie generuje raporty i dostarcza je kierownictwu oraz działowi HR. Dzięki temu najlepsi pracownicy zostają szybciej zauważeni i wynagradzani za ponadprzeciętną pracę. W efekcie poziom satysfakcji w zespole rośnie, co przekłada się na lojalizację. Technologia Flairs.ai to nowa marka w portfelu anioła biznesu, Dawida Ubrana.

Rozwiązanie to dedykowane jest dużym firmom, ze szczególnym naciskiem na te, które obecnie usprawniają lub informatyzują zarządzanie wiedzą i procesami HR. To właśnie w przedsiębiorstwach liczących setki osób trudno jest rozpoznać kompetencje pracowników w trakcie codziennej współpracy.

W ciągu kolejnych kilku lat, prawdopodobnie ograniczona zostanie tradycyjna komunikacja wewnątrz firm, jak np. bezpośrednie spotkania, czy rozmowy telefoniczne. Wzrośnie natomiast znaczenie platform do współpracy on-line, np. Slack oraz mediów społecznościowych. Wraz z nimi niezbędne będzie uzupełnienie ich podstawowych funkcjonalności o aplikacje i narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję.

Źródło: Apptension


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031