System CRM w pracy handlowca - poznaj jego zalety

28-07-2020, 14:20

Podstawowym zadaniem handlowca jest oczywiście sprzedaż produktów firmy, dla której pracuje. Znaczenie mają tu jego doświadczenie, czy cechy charakteru. Aby jednak jego praca była efektywna, handlowca trzeba zaopatrzyć w dodatkowe narzędzia, takie jak system CRM.

crm w pracy handlowca

CRM jest skrótem od Customer Relationship Management, a zatem jak sama nazwa wskazuje, służy do zarządzania danymi i budowania relacji. Zastanówmy się, w jakim stopniu inwestycja w system CRM wpłynie pozytywnie na pracę handlowca.

Zalety korzystania z systemów CRM przez handlowców

Podstawową funkcjonalnością CRM jest możliwość monitorowania kontaktu z klientem. Dzięki kartotekom klientów można w jednym miejscu gromadzić, zmieniać, dopisywać wszystkie informacje na temat poszczególnych odbiorców. Dzięki notatkom ze spotkań, historii dotychczasowych płatności i zamówień, handlowiec wie, w jaki sposób rozmawiać z klientem, może przygotować lepiej dopasowaną ofertę i przypomnieć się z zakupami, jeśli przerwa w kontaktach była dłuższa.

Wydawałoby się, że skoro handlowiec ma bezpośredni kontakt z klientem, najważniejsze rzeczy pamięta i nie trzeba zaawansowanego oprogramowania. Nie do końca tak jest. Jeżeli sprzedawca sprawuje opiekę nad maksymalnie kilkoma klientami, może poradzić sobie bez systemu CRM, nawet wtedy jest to trudne, a efektywność działań jest słabsza. Prawda jest taka, że jako specjalista handlowiec powinien zdobywać nowych klientów, a ich baza się rozrastać. Nawet mała firma musi myśleć perspektywicznie. Istotne jest także to, że system CRM może być użytkowany również przez inne działy. I tak, dzięki notatce handlowca, dział marketingu czy zajmujący się płatnościami, otrzymuje informacje dotyczące swojej pracy. Oprogramowanie to także informacja dla przełożonego monitorującego pracę sprzedawców, z kim się kontaktują i jakie są owoce ich pracy.

Jakich funkcji zabraknąć nie może?

Dostępne na rynku CRM różnią się między sobą interfejsem, modelem zakupu, czy funkcjami. Przed wyborem konkretnego rozwiązania należałoby się zastanowić, jakie są potrzeby firmy. Jeśli mają z niego korzystać głównie handlowcy, nie może zabraknąć podstawowych funkcji związanych ze sprzedażą. Podstawą jest wspomniana baza klientów. Jednak dostęp do niej nie powinien być tylko po zalogowaniu się na komputerze w biurze. Handlowcy często pracują w terenie, zatem duże znaczenie ma mobilność. W dowolnym miejscu muszą mieć dostęp do informacji o kliencie i mieć możliwość wprowadzania zmian i notatek korzystając z tabletów czy smartfonów.

Przydatną funkcją jest możliwość planowania pracy. Poprzez kalendarz, czy system przypomnień, nie trzeba martwić się o to, czy zapomni się o telefonie lub umówionym spotkaniu. System CRM powinien mieć historię kontaktów z klientem, możliwość mierzenia aktywności handlowca i generowania szczegółowych raportów. Oczywiście na tym funkcjonalność tego rodzaju oprogramowania się nie kończy, a poza podstawowymi opcjami, można mieć wiele innych funkcji, ale ich wybór to kwestia indywidualna. Jeśli chcesz dowiedzieć się na ten temat więcej, sprawdź, co to jest system CRM na stronie enova.pl.


Źródło: Publikacja partnera. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag nolstag CRM
To warto przeczytać

fot. chenspec

















RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Serwisy specjalne: