Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

SymbioStream stawia na przekierowanie wartościowego ruchu

28-07-2009, 23:27

SymbioStream to nowy polski system wzajemnej promocji sklepów internetowych. Jego unikalną cechą ma być specjalny algorytm przypisywania adresów do komplementarnych sklepów, który ma tak dobierać linkowane witryny sklepowe, by odwiedzający trafiali właśnie na to, czego potrzebują, i w efekcie dokonywali zakupów.

Sklepy internetowe niejednokrotnie korzystają z wzajemnego linkowania między grupą podobnych stron (webring). Dzięki temu internauta, który wchodzi na stronę danego sklepu i nie znajduje dla siebie nic ciekawego, może podążyć dalej w swoich poszukiwaniach, właśnie poprzez linki do innych bardziej lub mniej podobnych witryn sklepowych.

Na podobnej zasadzie opiera się udostępniony 15 lipca system wymiany ruchu - SymbioStream. Jednakże podstawowym założeniem tego systemu jest przekierowywanie ruchu pomiędzy sklepami o komplementarnych ofertach np. ze sklepu z kinami domowymi do sklepu z filmami wideo lub ze sklepu obuwniczego do sklepu ze skarpetami.

SymbioStream analizuje ruch na stronie, rejestrując wyświetlenia linków do sklepów i wygenerowane przekierowania oraz to, czy zakończyły się one porzuceniem danego sklepu, czy też użytkownik wszedł na kolejną podstronę nowo odwiedzanego sklepu. W efekcie, eliminując linki, które zyskały najmniejsze zainteresowanie internautów, na stronach danego sklepu SymbioStream wyświetla adresy tylko tych witryn, które rokują największe szanse na przyciągnięcie uwagi odwiedzających.

Jest to podobne działanie do stosowanych od wielu lat webringów, które zdaniem Piotra Jarosza, przedstawiciela SymbioStream, mają tę podstawową wadę, że przekierowują przede wszystkim śmieciowy ruch odbity. Tymczasem SymbioStream ma za zadanie przekierowywać wartościowy ruch, który ma większe prawdopodobieństwo zakończenia się sprzedażą. Pomóc w tym ma nie tylko głęboka analiza ruchu, ale również dobór partnerskich linków na podstawie profilu klientów sklepów. Co istotne, SymbioStream nie wyklucza połączenia sklepów o różnej odwiedzalności, gdyż często stałoby to w sprzeczności z ideą komplementarności - zapewniają przedstawiciele usługi.

Program SymbioStream dopiero wystartował, ale posiada już potężne zaplecze - ponad 5 tysięcy sklepów internetowych zarejestrowanych w serwisie Sklepy24.pl. Dostawcą jest firma Dotcom River Sp. z o.o. Sp.k., która jest jednocześnie wydawcą serwisu Sklepy24.pl.

Więcej informacji o programie na stronie SymbioStream.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Prezydent.pl po nowemu