Sylwestrowy zawrót głowy

31-12-2011, 11:59

Bale, imprezy i tzw. domówki, sylwestrowe kreacje i przebrania, fajerwerki, litry tryskającego szampana... Przygotowania do powitania Nowego Roku trwają w najlepsze, również w internecie.

W grudniu fraza „sylwester” we wszystkich odmianach odnotowana w systemach NewsPoint i NewsPoint Social Media pojawiała się średnio 1830 razy dziennie ze zwiększoną częstotliwością w drugiej połowie grudnia. Łącznie odnotowano 54906 wpisów ze słowem zawierającym człon „sylwestr-”, podczas gdy w listopadzie takich wpisów było 20543, a w październiku zaledwie 10220. To niechybny znak, że słowo „sylwester”, oznaczające również męskie imię oraz bohatera kreskówki, w grudniu cytowane jest głównie w kontekście noworocznej zabawy.

Liczba publikacji dotyczących sylwestra

Wykres – liczba publikacji, N=54906

Dominującymi kanałami dyskusji internautów na temat zabawy sylwestrowej są liczne tematyczne fora internetowe oraz Facebook. Wzmożona dyskusja na Facebooku między 9 a 15 grudnia dotyczy miejsc, gdzie użytkownicy zamierzają spędzić tę noc i poszukiwań najciekawszej propozycji. Dużą popularnością cieszył się również demotywator o wdzięcznym tytule „pocałuj mnie w sylwestra o 23:59 i skończ o 00:01. Będzie to najlepiej zakończony i rozpoczęty rok w moim życiu”. W dniach 27-29 grudnia trwała debata na temat sylwestrowego last minute dla spóźnionych, a głównie na Facebooku – wymiana ogłoszeń i porad co do kreacji. Z kolei na forach internetowych toczyła się dyskusja o przygotowaniach do sylwestrowej nocy: co robimy, gdzie się bawimy, jak wyglądamy. Nie obyło się też bez wymiany noworocznych życzeń.

Liczba publikacji na poszczególnych typach portali

Wykres – liczba publikacji na poszczególnych typach portali

Najwięcej publikacji ukazało się na różnego rodzaju forach internetowych. Posty wyrażają dylematy i opisują przygotowania, a są umieszczane głównie przez panie. Każda chce w tę noc wyglądać olśniewająco, wymieniają się zatem opiniami i poradami. Dominującym kanałem komunikacji jest również Facebook.

Publikacje na poszczególnych typach portali

Wykres – typ portalu

Jeśli wziąć pod uwagę poszczególne serwisy, przoduje Facebook z 33% wszystkich wpisów, a za nim najpopularniejszy obecnie mikroblog Twitter - 7% postów oraz – jakże by inaczej – kobiece forum wizaz.pl z 7% postów.

Publikacje na poszczególnych stronach

Wykres – nazwa serwisu, N=54906

Badanie zostało wykonane metodą analizy danych. Jako materiał badawczy uwzględniono posty z 1 mln domen w social media monitorowanych przez system NewsPoint Social Media oraz z prawie 4 tys. portali monitorowanych przez NewsPoint. Uwzględniono publikacje, artykuły i posty ze słowem zawierającym człon „sylwestr-”. Analizowane posty zostały umieszczone w sieci w dniach 01-29.12.2011 r.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy