Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Mimo że cały rok zamknięty został stratą, ostatni kwartał przyniósł w tym zakresie znaczącą poprawę - pojawił się zysk w wysokości 0,5 mln złotych.

Firma Sygnity jest jednym z czołowych dostawców rozwiązań informatycznych w Polsce. W swojej ofercie ma zarówno własne produkty, jak i firm zewnętrznych. Opublikowała ona właśnie wyniki finansowe za czwarty kwartał 2010 roku, a także za cały rok finansowy.

Pierwszym pozytywnym aspektem, na jaki należy zwrócić uwagę, jest zahamowanie tendencji spadkowej po stronie przychodów. W zeszłym roku Sygnity uzyskała ze sprzedaży 524 mln złotych, co było wynikiem o 3,7 proc. gorszym niż w roku poprzednim. We wcześniejszych latach miała ona do czynienia z wyższymi spadkami - 46,6 proc. w 2009 i 7,8 proc. w 2008 roku. Przez cały rok firmie udało się utrzymać tendencję wzrostową kwartał do kwartału - od 104 w pierwszym do 179 mln złotych w ostatnim. Ostatni kwartał przyniósł wzrost o 15,5 proc. rok do roku.

Znaczącemu ograniczeniu uległa strata netto. W całym roku 2010 wyniosła ona 42,6 mln złotych wobec 104,3 mln złotych rok wcześniej. Warto przy tym zauważyć, że czwarty kwartał zeszłego roku zakończył się zyskiem w wysokości 0,5 mln złotych.

Sygnity dużo uwagi poświęca ograniczeniu kosztów. W zeszłym roku o 6,3 proc. (6 mln złotych) zmniejszyły się wydatki na ogólny zarząd, natomiast koszty sprzedaży spadły aż o 45,0 proc. (o 14 mln złotych). O 22 mln złotych zmniejszyło się zadłużenie przedsiębiorstwa, na koniec zeszłego roku wyniosło 74 mln złotych.

W dalszym ciągu spada zatrudnienie. W zeszłym roku zmniejszyło się ono o 528 osób (21 proc.) i wyniosło 2099 osób, z czego 348 było zatrudniownych jako współpracownicy i 1.751 jako pracownicy etatowi. Koszty zatrudnienia spadły jednak o 12 proc. do poziomu 183,4 mln złotych.

W roku 2011 firma planuje wejście w nowe sektory, m.in. telekomunikację, automatykę oraz teletechnikę, a także rozwój geograficzny poza granicami Polski. Chce jednak w tym celu wykorzystać kanały partnerskie, co ograniczy koszty. Sygnity chce także dalej rozwijać segment BPO jako wysoce marżowy.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *