Strona mobilna czy wersja RWD - co wybrać?

05-03-2020, 09:06

Liczba stałych użytkowników urządzeń mobilnych rośnie z dnia na dzień. Smartfony lub tablety z łatwością zastępują nam komputery stacjonarne i notebooki, dlatego warto zadbać, aby strona prowadzonego przez nas biznesu była dostosowana nie tylko do wyświetlaczy monitorów. Podpowiadamy, na co warto się zdecydować. Strona mobilna czy wersja RWD?

Mobile-First Index sporo namiesza w kwestii pozycjonowania

Według danych statystycznych z 2016 roku ponad 17 milionów Polaków jest aktywnymi użytkownikami urządzeń mobilnych. Mimo to wciąż bardzo dużo biznesów nie posiada strony internetowej przystosowanej do wyświetlaczy smartfonów. Jeszcze nie tak dawno temu, wdrożenie strony mobilnej było mile widzianą opcją, jednak powoli mobilna wersja www staje się obowiązkiem każdego przedsiębiorstwa, które chce się wyróżniać na tle konkurencji w internecie. Posiadanie witryny dostosowanej do standardów mobilności to nie tylko zadbanie o komfort klientów, ale również zabezpieczenie własnych interesów.

pozycjonowanie stron

Google rozpoczęło proces wprowadzenia indeksacji mobile-first, a ta bezpośrednio przełoży się na pozycjonowanie stron internetowych. Krótko mówiąc, każdy, kto będzie chciał znaleźć się na szczycie list wyszukiwania najpopularniejszej przeglądarki, będzie musiał posiadać mobilną wersję swojej witryny. Warto więc zadbać o to, aby nasza strona została zauważona przez roboty Google’a. Pozycjonowanie stron w stopniu znaczącym wspiera działanie biznesu, a powierzenie optymalizacji witryny specjalistom wzmocni nasze działania w internecie. Na stronie https://cluegroup.pl/pozycjonowanie-stron/ przeczytasz więcej przydatnych informacji, których głównym tematem jest pozycjonowanie stron www.

Czym jest wersja mobilna? wady i zalety tego rozwiązania

Właściciele biznesów, którzy decydują się na optymalizację swoich stron internetowych pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych, stoją przed niezwykle ważnym wyborem. Co jest lepsze – przygotowanie jej wersji mobilnej czy responsywnej, czyli RWD?  

Mobilna wersja strony www to tak naprawdę zupełnie nowa i całkowicie niezależna witryna. Jedynym podobieństwem pomiędzy stroną desktopową a mobilną jest jej zawartość. Przynajmniej częściowo się ona pokrywa, jednak na tym kończą się wspólne elementy. Serwis dedykowany do wyświetlania na urządzeniach mobilnych bardzo często umieszczany jest na zupełnie innym adresie URL lub w subdomenie. Jakie są zalety takiego rozwiązania? Przede wszystkim wersje mobilne stron internetowych są zdecydowanie tańsze i szybsze w przygotowaniu niż ich największy konkurent - RW. Strona przystosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych ma także inny sposób nawigacji oraz możliwość jej przebudowy na potrzeby zauważane przez jej odbiorców. Czy posiada ona jakieś wady?

Owszem. Wprowadzenie nowych treści do witryny mobilnej bardzo często wymaga podwójnego nakładu pracy. Dodatkowo, niezwykle istotnym w takim przypadku zabiegiem jest optymalizacja SEO. Bez niej nasza strona nie ma szans na wysokie indeksowanie.

A może jednak RWD?

RWD, to nic innego jak strona responsywna. To zdecydowanie nowsza alternatywa dla serwisów mobilnych. Responsive Web Design sprawia, że strona automatycznie dopasowuje się do rozdzielczości ekranu, na którym została ona uruchomiona. Zapewnia to nie niezwykle wysoką jakość obsługi witryny. Posiadając RWD możemy być pewni, że nasz potencjalny klient zauważy wszystkie zakładki, jakie proponuje nasza wizytówka www.

W przeciwieństwie do strony mobilnej, strona RWD zachowuje ten sam adres URL, którym posługuje się strona internetowa przeznaczona do użytkowania na desktopach. To jednak przynosi jedną, ale bardzo dużą wadę - wprowadzenie responsywności dla naszej strony może okazać się czasochłonnym i drogim zabiegiem. Wymaga ponownego zaprojektowania wyglądu, układu i zawartości każdego z elementów, jednak efekt końcowy jest wart wysiłku.

Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety. Należy pamiętać, aby dostosować stronę do swoich potrzeb oraz biznesu, który prowadzimy. Warto skonsultować swój wybór ze specjalistami, tak aby efekt był jak najbardziej zadowalający dla użytkowników i dla nas samych.

 


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag RWDtag mobilna strona
To warto przeczytać


















RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
Serwisy specjalne: