Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zamiast walczyć z pojedynczymi osobami czy telekomami może warto się zastanowić nad modyfikacją oferty rozrywkowej. Okazuje się bowiem, że istnieją skuteczne sposoby konkurowania z piractwem.

Przemysł rozrywkowy rozpaczliwie szuka możliwości powstrzymania dalszego spadku swoich przychodów. Procesy z internautami, dostawcami internetu czy też lobbowanie na rzecz korzystnych dla siebie zmian w prawie są jednak kosztowne, często długotrwałe, nie wiadomo także, jakie efekty te działania przyniosą.

Internauci wielokrotnie podnosili jednak, że musi powstać jakaś realna alternatywa dla dzielenia się plikami, aby zrezygnowali oni z działań, które uznawane są nie tylko za niemoralne, ale często także za sprzeczne z prawem. Okazuje się jednak, że stosowane już obecnie rozwiązania mogą pozytywnie wpływać na zmniejszenie skali negatywnych zjawisk związanych z łamaniem praw autorskich.

>> Czytaj też: Czy piractwo rzeczywiście zmniejsza zyski wytwórni?

Antidotum może okazać się transmisja strumieniowa (z języka angielskiego streaming). Już teraz popularne jest oglądanie w ten sposób filmów, programów telewizyjnych czy też klipów muzycznych. Badania przeprowadzone przez brytyjskie firmy Lightspeed Research oraz Trendstream wskazują, że jest to coraz popularniejsza forma konsumowania kultury - informuje TechCrunch.

Zwraca jednak uwagę także na bezpośrednią zależność pomiędzy czasem spędzanym w sieci a prawdopodobieństwem nielegalnego pozyskiwania plików z filmami czy muzyką. Co istotne, kwestia finansowa (darmowy dostęp) nie jest jedynym czynnikiem skłaniającym do pobierania plików chronionych prawami autorskimi. Internauci chcą bowiem jak najszybciej mieć dostęp do kolejnych odcinków seriali czy też hitów filmowych zaraz po ich premierze, a nie nawet kilka miesięcy później, jak to czasem bywa.

>> Czytaj też: Posiadacze praw autorskich zarabiają krocie na P2P

Może warto więc porzucić pozwy sądowe na rzecz rozwoju tej formy rozrywki. Przemysł rozrywkowy musi jednak mieć na uwadze fakt, że przekonać internautów nie da się tylko poprzez wprowadzenie opłat za dostęp do filmów czy seriali. Czasy się zmieniły, a razem z nimi oczekiwania.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: TechCrunch