Stajemy się prosumentami?

04-01-2008, 13:03

Ponad połowa polskich internautów sugeruje się opiniami innych użytkowników sieci podejmując decyzję zakupową. Największy wpływ na nasze decyzję mają komentarze na aukcjach oraz opinie w sklepach internetowych - wynika z badania zrealizowanego przez firmę Gemius SA.

Aż 82 proc. internautów spotkało się z opiniami innych użytkowników na temat marek, produktów i usług, które kupili lub o których słyszeli. Głównym źródłem tych informacji są opinie wyrażane na aukcjach i w sklepach internetowych.

Według Gemiusa rzadziej natomiast korzystamy z informacji pozostawionych przez innych internautów na stronach porównywarek cen, forach, listach dyskusyjnych, serwisach społecznościowych oraz blogach.

O roli tych informacji w procesie zakupowym ma - według analityków - stanowić fakt, że 67 proc. internautów trafia na opinie na temat produktów w momencie planowania zakupu. Ponad połowa z nich uznała, że informacje te są pomocne w podjęciu decyzji zakupowej.

Pełne wyniki badania zostaną opublikowane podczas styczniowej konferencji 2nd IMM. Informacje zawarte w raporcie mają być punktem wyjścia do dwudniowej dyskusji na temat strategii marketingu interaktywnego skierowanego do aktywnych internautów - PROSUMENTÓW.

Źródło: Gemius
  
znajdź w serwisie

RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31