Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Sprzedaż smartfonów wzrosła o 50% w ciągu trzech miesięcy

12-08-2010, 19:42

Wygląda na to, że era smartfonów przeżywa prawdziwy rozkwit. Nie wszyscy producenci telefonów mogą jednak świętować sukces.

Według analityków Gartnera obecnie co piąty ze sprzedawanych telefonów to jeden z nowoczesnych smartfonów. Taki wynik gwarantuje ogromne zyski, jednak wyłącznie korporacjom, które nie przespały swojej szansy na zdobycie klientów.

>> Czytaj także: W USA podglądają BlackBerry

Sonda
Zamierzasz w przyszłości kupić smartfona?
  • Tak
  • Nie
  • Nie wiem
  • Już mam
wyniki  komentarze

W badaniach da się zauważyć między innymi rosnącą popularność Androida, który sukcesywnie pozbawia rynku Symbiana. Ten ostatni może się jednak wciąż poszczycić aż 41-procentowym udziałem w kategorii smartfonów, co czyni go liderem w swojej klasie.

Razem z Symbianem słabną także wpływy Nokii, która z 37 proc. udziałów w sprzedaży nowoczesnych telefonów spadła do poziomu 34,2 procent. Dodatkowo fiński producent telefonów czuje już na swoich plecach ciepły oddech konkurencji.

Co może nieco dziwić, za Symbianem z 18 procentami plasuje się BlackBerry, które jak informowaliśmy niedawno w Dzienniku Internautów, zaprezentowało swoje nowe urządzenie. Kolejne miejsce to już znany Android z 17 proc., a pomimo ogromnej promocji w mediach na końcu zestawienia najpopularniejszych platform znalazły się urządzenia Apple z wynikiem 14,2 proc. W tym przypadku jednak także możemy obserwować trend wzrostowy, a premiera iPhone 4 w kolejnych państwach powinna zapewnić jego kontynuację.

Gartner na końcu swojego raportu zauważa także, że Android prawdopodobnie prześcignie BlackBerry jeszcze przed końcem tego roku. Wkrótce przekonamy się, czy RIM zamierza na to bezczynnie czekać.

>> Czytaj także: BlackPad - tablet od twórców BlackBerry


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: The Register