Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Silny wzrost sprzedaży komputerów w pierwszym kwartale bieżącego roku to kolejny sygnał wskazujący na odradzającą się gospodarkę.

Podane we środę przez Dziennik Internautów informacje odnośnie bardzo dobrych wyników finansowych Intela, największego światowego producenta procesorów, mogły sugerować znaczną poprawę nastrojów w branży elektronicznej. Zwiększone zapotrzebowanie na jeden z głównych komponentów wielu urządzeń mogło oznaczać, że popyt na telefony komórkowe czy komputery ponownie rośnie.

>> Czytaj więcej: Intel: Zysk w górę o 288 procent

Przewidywania te potwierdzają opublikowane przez firmę IDC informacje odnośnie sprzedaży komputerów (zarówno stacjonarnych, jak i przenośnych) w pierwszym kwartale 2010 roku. W ciągu dwunastu ostatnich miesięcy wzrosła ona o 24,2 proc., osiągając poziom 79,13 mln sztuk (rok temu sprzedano 63,74 mln).

Sonda
Zamierzasz w tym roku kupić nowy komputer?
  • Tak
  • Nie
  • Nie wiem jeszcze
wyniki  komentarze

Najsilniejszy wzrost zanotowano w regionie Azji i Pacyfiku z wyłączeniem Japonii - o 33 procent. EMEA, Stany Zjednoczone oraz Japonia rosły wolniej od całego rynku. IDC zauważa jednak, że na Starym Kontynencie bardzo dużą popularnością cieszą się laptopy.

Na pierwszej pozycji wśród producentów komputerów utrzymał się koncern Hewlett-Packarda - w okresie styczeń-marzec 2010 firma sprzedała 15,6 mln komputerów, o 19,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Jej udział w globalnym rynku spadł z 20,4 do 19,7 proc. Najwięcej powodów do zadowolenia mają Lenovo (numer 4) oraz Acer (numer 2) - firmy te zanotowały wzrosty na poziomie odpowiednio 58,3 oraz 42,5 proc.

Na trzecim miejscu udało się utrzymać Dellowi. Firma sprzedała 10,5 mln komputerów, o 21,1 proc. więcej niż rok temu. Pierwszą piątkę zamyka Toshiba - z liczbą 4,61 mln sprzedanych urządzeń.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Strategie free marketingu

Źródło: IDC