Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Spółka Tele2 naruszyła prawa konsumentów

14-06-2006, 14:30

Konsumenci mają prawo wiedzieć, z ilu bezpłatnych minut połączeń telefonicznych skorzystali - uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Cezary Banasiński. W wyniku interwencji UOKiK Tele2 wycofało się z niedozwolonych praktyk.

Urząd przeanalizował dwie oferty Tele2. Pierwsza -"dobry wieczór i weekend" daje możliwość korzystania z bezpłatnych połączeń w dni powszednie w godz. 18-8 oraz w weekendy i święta. Z drugiej oferty - uprawniającej do darmowych rozmów w soboty - mogą korzystać osoby mające podpisaną ze spółką umowę na rok.

Jak ustalił UOKiK w toku postępowania administracyjnego, spółka nie informowała konsumentów o wykorzystanych przez nich bezpłatnych połączeniach. Wraz z fakturą przesyłała zbiorcze dane. Nie wyszczególniano ilości jednostek rozliczeniowych oddzielnie dla połączeń płatnych i bezpłatnych.
W związku z tym klienci, chcąc uzyskać pełną i niewprowadzającą w błąd informację, musieli zwracać się o przesłanie szczegółowego, płatnego wykazu rozmów.

W ocenie UOKiK, opisana powyżej praktyka naruszała interes ekonomiczny konsumentów i jako taka nie powinna być stosowana przez Tele2. W wyniku prowadzonego przez Urząd postępowania spółka zmieniła swoją politykę i od 10 lutego br. konsumenci są informowani prawidłowo, tzn. na fakturze odrębnie wykazywane są połączenia płatne i odrębnie połączenia bezpłatne.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: UOKiK