Specjalista SEO czy agencja SEO? Porównanie

24-02-2020, 10:19

Podejmowanie działań reklamowych w internecie staje się już w zasadzie koniecznością. Istnieje wiele płaszczyzn, na których możemy pozyskiwać nowych klientów i promować swoją markę. Jedną z najpopularniejszych i zarazem najskuteczniejszych form marketingu internetowego, jest pozycjonowanie stron www.

Na rynku znajdziemy wiele agencji reklamowych, które oferują profesjonalną obsługę w tym zakresie. Coraz więcej znajdziemy również SEO freelancerów, którzy swoją działalność opierają na konkretnych zleceniach. Przykład samodzielnego specjalisty SEO znajdziemy na przykład tutaj: https://matt-kozlowski.com.

specjalista seo

Samodzielny specjalista SEO czy agencja marketingowa?

Mimo takiego samego profilu działalności, sposób funkcjonowania SEO freelancera, a agencji marketingowej, może się nawet całkiem od siebie różnić. Trudno jest jednoznacznie stwierdzić, które z tych rozwiązań lepiej się sprawdzi. Jest to w dużej mierze kwestia indywidualna, ponieważ mając do wyboru usługi doświadczonego freelancera, a kiepskiej agencji, z pewnością lepiej będzie wybrać opcję numer jeden. Dowiedz się, jakie są podstawowe różnice w sposobie działania wolnego strzelca i większej organizacji.

Na samym początku, musimy uściślić pewne cechy agencji marketingowej. Jest to organizacja, w której panuje uporządkowana hierarchia i jasny podział obowiązków, a także kompetencji. Bardzo rzadko zdarza się, aby osoba odpowiedzialna za kwestie techniczne uzgadniała szczegóły współpracy z klientem. Za to odpowiedzialna jest osoba na innym stanowisku. Ingerencja klienta w działania firmy jest dość ograniczona, zaś sama odpowiedzialność za wykonanie zlecenia, zdaje się tracić na znaczeniu - "przemielona", przez mechanizm działania organizacji.

Z drugiej strony, agencje często mogą pochwalić się dużo większą wiedzą i doświadczeniem w kwestii optymalizacji stron internetowych, ponieważ analizowanie danych statystycznych i wpływu działań na wyniki jest realizowane przez specjalistów w tej dziedzinie. Dzięki tak kategorycznemu podziałowi obowiązków możliwe jest uzyskanie dwóch korzyści:

  • Szybka realizacja zlecenia,
  • Bardzo duża skuteczność.

Sprawna systematyka pracy w przypadku agencji marketingowej umożliwia pracownikom skupienie się w stu procentach na konkretnym zadaniu. Mamy dział, który zajmuje się analizą wyników wyszukiwania i opracowywaniem strategii marketingowych, a także schematów, na których należy się opierać w działaniach SEO. Inny dział zajmuje się pozyskiwaniem klienta i indywidualnym ustalaniem z nim warunków współpracy. Mamy też Biuro Obsługi Klienta i dział techniczny, który zajmuje się bezpośrednio realizacją zleceń.

Decydując się na usługi agencji marketingowej, z całą pewnością możemy liczyć na szybką realizację zlecenia i gwarancję skuteczności. Musimy jednak wziąć pod uwagę, iż nie zostaniemy potraktowani całkowicie indywidualnie. Firma realizuje bardzo dużo zleceń równolegle do naszego i na każde musi poświęcić podobną ilość czasu. Również w przypadku braku zadowolenia z usługi, reakcja nie będzie natychmiastowa - informacja z Biura Obsługi Klienta zostanie skierowana do działu technicznego, co może zająć sporo czasu. Nie mamy również gwarancji, że nikt nie przeinaczy naszych instrukcji lub postąpi zgodnie z nimi. Wybierając dużą firmę, mamy dużo mniejszy wpływ na to, jakie konkretne działania są podejmowane.

Jak wygląda współpraca z SEO Freelancerem?

Działalność samodzielnego specjalisty SEO może opierać się na jednym z dwóch schematów działania. Pierwszy z nich to długoterminowa współpraca z konkretną firmą czy osobą. Drugą jest przyjmowanie nowych zleceń na bieżąco. W obu przypadkach jednak możemy zauważyć te same cechy, które charakteryzują współpracę ze specjalistą SEO.

Po pierwsze - jest to duże poczucie odpowiedzialności. Wszystkie szczegóły współpracy ustalamy bezpośrednio z osobą, która będzie wykonywać zlecenie. Możemy więc liczyć na dużo większe zaangażowanie, niż w przypadku agencji. Bardzo często nasze zlecenie jest jedynym realizowanym w danej chwili, zatem nie wywiązanie się z umowy będzie miało dla wolnego strzelca dużo większe konsekwencje, niż dla dużej firmy. Może to stanowić bardzo dużą motywację do pracy, przez co jakość wykonania usługi często bywa dużo wyższa w przypadku SEO freelancera.

Musimy jednak liczyć się z tym, że optymalizacja strony, wykonywana przez jedną osobę, będzie trwała dużo dłużej. Specjalista SEO musi na własną rękę przeanalizować wyniki wyszukiwania w Google, przeprowadzić samodzielny audyt SEO i opracować strategię. Następnie wszystkie opracowane rozwiązania należy wdrożyć - zarówno jeśli chodzi o link building, jak i zmianę treści na stronie.

Mając bezpośredni kontakt z wykonawcą zlecenia, mamy także dużo większy wpływ na to, jak przebiegają pracę. Możemy dzielić się uwagami, będąc pewnymi, że zostaną one uwzględnione. SEO freelancerzy są dużo bardziej elastyczni i zaangażowani w swoją pracę. Właśnie to sprawia, że często mogą oni osiągnąć lepsze efekty, niż zatrudniająca wielu pracowników agencja marketingowa.

Ile trwa pozycjonowanie stron w Google? Specjalista SEO vs agencja

Pozycjonowanie stron internetowych przynosi efekt dopiero po długim okresie konsekwentnych i systematycznych działań. Nawet w przypadku agencji SEO proces ten może trwać od sześciu, czasem do kilkunastu miesięcy. Szybkość, z jaką strona będzie zdobywać wyższe pozycje na liście wyników wyszukiwania, zależy przede wszystkim od konkurencyjności danej branży i ilości podobnych firm w danym regionie.

Agencja SEO posiada nie tylko dane jednego klienta, ale statystyki ze wszystkich realizowanych zleceń. Dzięki temu dużo skuteczniej jest ona w stanie zweryfikować, które działania SEO przynoszą lepszy skutek i w jaki sposób należy je wdrożyć. SEO freelancer nie ma takiego komfortu, jeśli jednak wykaże się odpowiednim zaangażowaniem, jest w stanie równie skutecznie zrealizować zarówno optymalizację strony, jak i link building czy dostosowanie kodu html do wyszukiwarki - zajmie mu to jednak co najmniej dwa razy więcej czasu, niż agencji.

Co charakteryzuje dobrego specjalistę SEO?

Najważniejszą cechą dla wolnego strzelca, zajmującego się działaniami SEO, jest elastyczność. Algorytmy Google nieustannie się zmieniają, dlatego właśnie profesjonalista nie może trzymać się cały czas jednego schematu. Konieczne jest ciągłe doskonalenie swoich umiejętności i ulepszanie metodyki działania.

Poza tym, specjalista SEO musi posiadać rozległą wiedzę nie tylko na temat samego marketingu internetowego i tworzenia treści na stronach. Niezbędna będzie również znajomość kodu html i zdolność edytowania go. Każdy profesjonalny freelancer musi odznaczać się doskonałą znajomością języka, w którym realizuje zlecenie oraz umiejętnością wyciągania wniosków z analizy statystycznej. Tylko w taki sposób usługi, które oferuje samodzielny specjalista SEO, będą mogły utrzymać się na zadowalającym poziomie jakości. Jeśli chodzi o koszt pozycjonowania stron, może on być różny - wszystko zależy od rozmiarów naszej strony internetowej i charakteru zlecenia. Cena może wynosić zarówno kilkaset złotych w ciągu miesiąca, jak i kilka tysięcy.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag specjalista SEOtag SEOtag pozycjonowanietag agencja SEO
To warto przeczytać

fot. fizkes














RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
Serwisy specjalne: