Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Podejmując walkę z Amazonem i jego czytnikiem e-książek, Sony zawarło umowę na wyłączność z jednym z wydawców prasy biznesowej w Stanach Zjednoczonych.

Rynek książek i prasy w wersji elektronicznej przeżywa obecnie swój rozkwit. Rośnie sprzedaż urządzeń, dzięki którym nie jest konieczne noszenie ze sobą sterty gazet oraz grubych książek. W księgarni Amazon liczba sprzedanych elektronicznych publikacji zaczyna doganiać tradycyjne. Zaostrzenie konkurencji między producentami czytników jest nieuniknione.

Liderem bezapelacyjne pozostaje właśnie Amazon ze swoim czytnikiem Kindle, od niedawna dostępnym dla mieszkańców około 100 krajów i terytoriów. Sony, inny duży gracz, nie zamierza jednak bezczynnie patrzeć na poczynania konkurenta. Ogłoszone właśnie porozumienie z Dow Jones & Company może dać firmie szansę na skuteczną walkę z Amazonem.

Na podstawie tego porozumienia posiadacze czytników Sony zyskają dostęp do elektronicznej subskrypcji dwóch gazet - Wall Street Journal oraz New York Post. Warto podkreślić, że umowa nie przewiduje, by inne firmy także mogły posiadać w swej ofercie abonament na te dwie gazety. Jest to krok wymierzony przede wszystkim w Amazon. Warunki finansowe nie zostały ujawnione, można jednak spodziewać się, że Sony musiało wyłożyć na stół sporo pieniędzy.

Miesięczny abonament WSJ kosztować będzie 14,99 dolarów (za dodatkowe 5 dolarów miesięcznie czytelnik otrzymywać będzie także podsumowania kolejnych wydań). Z kolei New York Post kosztować będzie 9,99 dolarów. W ofercie znajdzie się także dostęp do MarketWatch Today - miesięczny koszt abonamentu to 10,99 dolarów.

Ceny wydają się wysokie, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę bardzo niskie koszty wyprodukowania każdego wydania oraz dostarczenia odbiorcy. Możliwe jednak, że taki był koszt zawarcia umowy z Dow Jones & Company.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Sony