Sony i Microsoft walczą z Nintendo o polski rynek konsoli

GazetaPrawna.pl 29-06-2010, 16:05

Producenci konsoli do gier wideo liczą, że dzięki tegorocznym nowościom zdobędą na polskim rynku co najmniej 70 tys. nowych klientów.

Do zaciętej walki o polski rynek konsoli i gier wideo wart blisko 84 mln euro szykują się Microsoft, producent konsoli Xbox360, i Sony, producent PlayStation3. Magnesem przyciągającym klientów mają być nowe kontrolery ruchu: urządzenia rozpoznające ruchy ciała, dzięki czemu można grać bez używania joysticków. Pozwalające na to urządzenie Microsoftu o nazwie Kinect zadebiutuje w Polsce jesienią. Jego rywal – PlayStation Move od Sony – pojawi się w sprzedaży 15 września.

To próba wejścia obu firm na teren zarezerwowany przez Nintendo i jego konsolę Wii, której wprowadzenie cztery lata temu znacznie ożywiło rynek. Dziś liczymy, że nowe urządzenie pomoże poszerzyć nam bazę klientów nawet o jedną trzecią – mówi Jakub Mirski, marketing manager w Microsofcie.

To niejedyne nowości. Już w lipcu Microsoft wprowadzi w Polsce nową wersję konsoli Xbox 360, a jesienią udostępni usługę Xbox LIVE, czyli możliwość gry z innym zawodnikami w czasie rzeczywistym. Z kolei wyróżnikiem Sony mają być gry 3D.

Agnieszka Pilichowska, product manager Sony Computer Entertainment Polska, podkreśla, że już są cztery gry w tej jakości, a do końca 2011 będzie ich około 20. By zagrać, trzeba mieć telewizor 3D. Ale producent PlayStation Network chce wzmocnić też swoją pozycję domowego centrum rozrywki – w II połowie roku umożliwi też właścicielom konsoli oglądanie za jej pośrednictwem filmów 3D.

 

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. PlayStation i Microsoft walczą z Nintendo o polski rynek konsoli

Michał Fura

gazeta prawna


Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Tematy pokrewne:  

tag Playstationtag Nintendotag Microsofttag konsoletag gry wideotag 3D
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy