Smartfony przewodnikami po Nocy Kultury, czyli beacony w Lublinie

09-06-2015, 16:10

Podczas lubelskiej Nocy Kultury (6-7 czerwca) na mieszkańców miasta i turystów czekało ponad 200 wydarzeń kulturalnych. W tym roku po raz pierwszy rolę mapy-przewodnika po wybranych obiektach pełniła aplikacja mobilna z wykorzystaniem beaconów.

W wydarzeniach Nocy Kultury co roku (od dziewięciu lat) bierze udział ok. 100 000 osób. Kiedy zaczynało się tegoroczne wydarzenie, ponad 2200 osób miało na swoich smartfonach aplikację-przewodnik LUME. Natomiast wszystkie miejsca uczestniczące w Nocy Kultury zostały wyposażone w nadajniki mikrolokalizacyjne (beacony) - w sumie było to 157 urządzeń krakowskiej firmy kontakt.io. Według twórców aplikacji - lubelskiej firmy Imaxe - było to pierwsze wdrożenie z wykorzystaniem beaconów w Polsce, skierowane do tak dużej grupy odbiorców wydarzenia kulturalnego.

Noc Kultury w aplikacji

Fot. Imaxe

Aplikacja została przygotowana we współpracy z organizatorami Nocy Kultury - Warsztatami Kultury. Kiedy użytkownik aplikacji znajdował się w strefie oddziaływania danego beacona, otrzymywał wiadomości dotyczące „obsługiwanego” przez mikronadajnik wydarzenia. Informacje można było zawęzić do danej kategorii wydarzeń. Można też było wyszukiwać atrakcje według kategorii w dowolnym miejscu i skorzystać z nawigacji w aplikacji. Dostępne były również „beaconowe” promocje w niektórych, działających podczas Nocy Kultury, lokalach gastronomicznych. Od 6 czerwca 25 beaconów jeździło też wybranymi autobusami miejskimi, informując posiadaczy aplikacji, skąd i kiedy będą mogli bezpłatnie podróżować nocną komunikacją. Mikronadajniki wysłały w sumie blisko 19 100 ofert.

Z aplikacji korzystali zarówno mężczyźni (54%), jak i kobiety (46%). Najbardziej zainteresowani byli użytkownicy w wieku 18-30 lat (ok. 61%) i 30-45 lat (ok. 26%), posiadający zarówno telefony z platformą Android (min. wersja 4.3), jak i iOS (min. wersja 8). Po premierze Windows 10 pojawi się także wersja na Windows Phone. Doświadczenia z ostatniego weekendu pokazują nam m.in., że aplikacja została zainstalowana w 83,80% na systemie Android i w 16,20% na iOS. Z tej liczby 72,46% urządzeń z Androidem było widocznych w zasięgu beaconów. Weekend pokazał nam, że polski rynek jest już gotowy na technologię beaconów - komentują przedstawiciele Imaxe.

Trwają już rozmowy z instytucjami kulturalnymi (ale nie tylko), by przedłużyć życie aplikacji poza Noc Kultury i wprowadzić ją jako stały kanał komunikacji z klientami.


  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Wrzesień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930