Skuteczna współpraca z agencją interaktywną w 5 krokach

26-11-2014, 09:15

Korzystając z pomocy agencji interaktywnej, warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Ułatwią one prace osobom w obu firmach, a w dłuższej perspektywie mogą zaowocować zacieśnieniem podejmowanych wspólnie działań.

Wgryź się w biznes z PizzaPortal.pl

Dokładnie określ swoje oczekiwania

Kierując się do agencji interaktywnej, warto mieć w głowie (a także np. w postaci briefu) gotową wizję tego, co chcemy osiągnąć. Jeśli w planach jest na przykład stworzenie prostej usługi webowej czy strony, dobrze mieć szczegółowo rozpisane wszelkie jej aspekty funkcjonowania. Ułatwi to ocenę tego, czy na działania zaplanowano odpowiedni budżet.

Ustal z góry budżet 

Tworzenie aplikacji dla Facebooka czy usług sieciowych dla niektórych firm wydaje się zaskakująco drogie. Warto więc już na wstępie rozwiać wszelkie wątpliwości i ujawnić, jak wiele pieniędzy firma może przeznaczyć na działania, którymi ma się zająć agencja interaktywna. Może się okazać, że niektóre projekty trzeba będzie zamienić np. na mniej kosztowne rozwiązania.

Pamiętaj, że jakość idzie w parze z ceną

Kolejnym aspektem związanym z ceną jest również jakość wykonania usług. Wiele firm łudzi się, że zrobienie prostej strony przecież nie może kosztować dużo. Mało kto chce pamiętać, że zwykle nawet przygotowanie prostej witryny wymaga kilku osób z różnymi kompetencjami (projektantów, grafików czy programistów). Można więc mieć duże oczekiwania, jednak w parze z nimi trzeba przygotować adekwatny budżet.

Trzymaj się terminów 

Przygotowywanie większych projektów zajmuje zwykle bardzo dużo czasu, a na każdym etapie agencja interaktywna prawdopodobnie będzie wymagała przesyłania własnych materiałów i spostrzeżeń. Jeśli prace mają faktycznie przebiegać sprawnie i bez zakłóceń, niezbędne będzie dotrzymywanie terminów nie tylko po stronie agencji, ale również klienta.

Nie ingeruj zbyt mocno 

Zmorą wielu agencji są klienci, którzy zamawiają niewielkie projekty, ale jednocześnie chcą kontrolować niemal każdy szczegół wdrażanych rozwiązań. Choć aktywna chęć udziału w rozwoju i nadawanie kierunku prac jest oczywiście dobrym pomysłem, zbyt częste ingerowanie w produkt może źle się skończyć. Warto pamiętać, że przekazujemy zadanie profesjonalistom, którzy powinni mieć nieco swobody.

 

Partnerem sekcji Startupy jest PizzaPortal.pl - startup, który powstał w 2010 roku, a od 2012 roku stał się częścią grupy Delivery Hero, holdingu ułatwiającego zamawianie jedzenia na całym świecie. Wgryź się w sukces razem z PizzaPortal.pl!

Masz problem lub pytanie dotyczące biznesu? Wyślij je na startup@di24.pl


  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy