Sięgając po reklamę: wideo marketing

13-12-2019, 09:48

Sukcesywnie jesteśmy jako konsumenci i odbiorcy reklam przyzwyczajani do nowych technologii, a co za tym idzie, coraz mniej czasu poświęcamy na wnikliwe czytanie. O wiele chętniej słuchamy i oglądamy reklamy niżeli je czytamy. Statyczne obrazy przestały być atrakcyjne marketingowo. Stąd też formy reklamy produktów i usług również się zmieniły w czasie i dziś jesteśmy bombardowani interaktywnymi reklamami, filmami reklamowymi w sieci. Ostatnio coraz bardziej popularną i wyjątkowo dobrze przyswajalną przez odbiorcę formą reklamy są wszelkiego rodzaju filmy. W wielu przypadkach są to materiały informacyjne, testowe, opiniujące, nie będące reklamą wprost a materiałem sponsorowanym, z lokowaniem produktu.

Badania marketingowe wskazują iż wielu internautów zaciekawionych produktem, zainteresowanych zakupem określonego typu produktu samodzielnie poszukuje informacji handlowej w internecie. Natrafia wówczas na prezentacje filmowe, recenzje itp. Jak się okazuje to świetny sposób na reklamę i przekonanie potencjalnego klienta do zakupu. Tym samym niemal każda przestrzeń w sieci została zagospodarowana przez reklamę, obojętne czy są to blogi firmowe, fora producenckie, czy popularny YouTube, bądź portale rankingowe, porównywarki cen.

Animacje, spoty, materiały szkoleniowe

Poza typowym filmem reklamowym popularne są również animacje reklamowe. Filmy tworzone są głównie z myślą internautach. Materiały wideo są wykorzystywane zarówno jako spoty reklamowe w YouTube i innych portalach, jak też jako filmy instruktażowe, produktowe. Wiele firm chce przybliżyć walory oferowanych produktów tworzy filmy prezentacyjne oraz zleca filmiki testowe. Prócz profesjonalnych filmów wykonywanych przez studia reklamowe istotne znaczenie w reklamie maja amatorskie filmy recenzje zamieszczane w sieci przez internautów. Dobrą produkcję cechuje pomysł i sama realizacja: praca kamery lub grafika, montaż, muzyka, nagrania lektorskie głosów. Koszty są bardzo różne - zarówno praca scenarzysty, grafika, kamerzysty, lektora, montażysty. Wszystko zależy od ilości pracy. Przykładowy cennik nagrań lektorskich: zobacz ceny.

Wideo marketing bardzo dynamicznie się rozwija łącząc wiele form reklamy pod szyldem filmu video. Obejmuje umiejętne przedstawienie produktu w krótkim czasie, przejrzyście i interesująco. Prócz obrazu kluczowy jest głos lektora, treść, sposób ujęcia, podkład muzyczny i tempo prezentacji. Wątkami pobocznymi zapewne jest oświetlenie, tytuł, długość materiału jak również hasło przewodnie. Bardzo istotne znaczenie ma techniczna strona filmu reklamowego. Nie może być on zbyt duży, musi pozwalać na swobodne odtworzenie na urządzeniach mobilnych również na słabszym łączu internetowym. Co za tym idzie winien być tak przygotowany aby wpasować się w mniejszą i większa rozdzielczość ekranu urządzenia.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag wideo marketing
To warto przeczytać







fot. Kaspersky







fot. bongkarn




RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
Serwisy specjalne: