Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Siedzisz w e-commerce? Doszlifuj wiedzę o zwrotach i reklamacjach

26-04-2019, 21:07

Zakupy w e-sklepach to wiele korzyści. Możliwość zwrotu towaru w określonym czasie od chwili zakupu to jedna z nich. Takie uprawnienie to norma w sprzedaży internetowej. Podobnie jest z reklamacjami zakupionych produktów. Sprawne rozpatrywanie reklamacji jest uznawane za standard. W jaki sposób tego dokonać? E-sklepom pomoże szczególny poradnik.

Aktualnie polski e-commerce szacowany jest na 40 mld złotych, a do 2020 wielkość ma się wręcz podwoić i wynieść 70 mld złotych. W sieci sprzedają nie tylko giganci, ale także niszowe sklepy, a nawet blogerzy. Ponad 50% polskich internautów kupuje online - to około 15 mln osób. Rosnąca liczba internautów, wprowadzenie zakazu handlu tradycyjnego w niedziele, omnichannel, zaawansowany programmatic, sztuczna inteligencja czy rozszerzona rzeczywistość to główne czynniki, które będą wpływały na tak dynamiczny rozwój rynku.

Ze względu na specyfikę zakupów w Internecie, e-klient ma większe prawa niż ten, który po produkty wybiera się do sklepów stacjonarnych. Zgodnie z art. 27 ustawy o prawach konsumenta, e-klient może odstąpić od umowy nie podając przyczyn. Musi jedynie w ciągu 14 dni złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy i dostarczyć je sprzedającemu. Na odesłanie towaru ma według prawa kolejne 14 dni. Przedsiębiorca z kolei zobowiązany jest zwrócić konsumentowi zapłaconą sumę w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez konsumenta.

Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej, zaznacza, że każdy właściciel sklepu internetowego, niezależnie od tego, jaki asortyment sprzedaje, musi być przygotowany do obsługi zwrotów i reklamacji. W niektórych branżach takie sytuacje będą zdarzać się częściej, w innych rzadziej, jednak nie da się ich zupełnie wyeliminować. Pamiętajmy jednak, że reklamacja to nie katastrofa, trzeba tylko podejść do e-konsumenta profesjonalnie.

W profesjonalizacji podejścia e-sklepów do klientów chcą pomóc  koordynatorzy legislacyjni Izby Gospodarki Elektronicznej, którzy przygotowali Poradnik e-Izba reklamacje i zwroty. W poradniku znaleźć można informacje m.in. na temat:

  • zwrotów,
  • reklamacji,
  • reklamacji z tytułu gwarancji,
  • obowiązków informacyjnych,
  • pozasądowego rozwiązywania sporów.

Źródło: e-izba


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR