SI czyta ze zrozumieniem

12-07-2018, 21:52

Mimo rosnącej popularności treści wideo oraz fotograficznych portali społecznościowych, formy tekstowe - w tym SMS - wciąż mają duże znaczenie w procesie komunikacji. W procesie analizy i automatycznego przetwarzania danych tekstowych pomocne są zwłaszcza narzędzia do text miningu.

Rozwiązania z zakresu text mining, wykorzystujące sztuczną inteligencję, pozwalają z obszernych zbiorów treści uzyskać dokładny obraz firmy, produktu, zachowań i potrzeb. Dostępne na rynku narzędzie wykorzystuje inteligentne algorytmy oraz techniki przetwarzania języka naturalnego (NLP) w celu automatycznego wyodrębnienia relacji i wzorów wśród danych niestrukturalnych, eliminując w ten sposób potrzebę ich manualnego przeglądania.

Proces analizy danych tekstowych składa się w tym przypadku z trzech głównych faz:

Faza 1 – Identyfikacja źródeł danych oraz uzyskanie dostępu do nich. Potencjalne źródła to: zasoby serwerów pocztowych, przebieg rozmów na chacie, notatki i transkrypcje rozmów Call Center, media społecznościowe, wewnątrz firmowe repozytoria np. umów, ofert czy dokumentacji.

Faza 2 – Właściwy proces przetwarzania i analizowania danych tekstowych. W celu podniesienia jakości działania algorytmów celowe jest wykonanie automatycznej korekty pisowni.

Faza 3 – Konsumpcja wyników z użyciem wizualizacji lub wykorzystanie wyników jako danych wejściowych w modelowaniu wraz z danymi ilościowymi np. przy wykrywaniu nadużyć.

Przykładem wykorzystania narzędzi text mining jest zwalczanie procederu prania brudnych pieniędzy. System dokonuje analizy, skanując dokumenty handlowe pod kątem nielegalnej działalności. Dzięki temu specjaliści ds. przestępstw finansowych mogą nadawać odpowiednie priorytety poszczególnym sprawom. Ekstrakcja umożliwia wydobywanie z dokumentów tekstowych interesujących fragmentów, takich jak imiona i nazwiska, adresy czy określenia czasu. Inny przykład to analiza sentymentu, która pomaga monitorować postrzeganie marki, produktu czy reklamy, co jest niezwykle przydatne w planowaniu działań marketingowych.

Źródło: SAS Institute


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Wrzesień 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.