Wydaje Ci się, że współdzielenie dawno odeszło w niepamięć i dzisiaj każdy myśli tylko o sobie? Nic bardziej mylnego! Współcześnie przeniesiono takie działania do internetu i nazwano sharing economy. Zjawisko popularne w wielu branżach coraz lepiej rozwija się także w modzie.
„Ekonomia współdzielenia” znacząco wpływa na rozwój rynku oraz kształtowanie się modeli biznesowych. Według najnowszych badań przeprowadzonych przez PWC aż 26% Polaków aktywnie i regularnie korzysta z serwisów oferujących usługi na zasadzie sharing economy. Konsumenci doceniają platformy, które w łatwy i szybki sposób umożliwiają im sprzedaż/wymianę nieużywanych rzeczy, a także korzystanie z popularnych usług. Świadczyć może o tym chociażby ogromna popularność serwisów, tj. BlaBlaCar, eBay, Uber czy Airbnb.
Sharing economy wkracza dzisiaj także do branży modowej. Jak sharing economy może być w niej realizowane? Dzięki platformom do sprzedaży nienoszonych przez siebie ubrań, a także zakupu ubrań z tzw. drugiej ręki. Współdzielenie w modzie to także pokazywanie innym użytkownikom własnych stylizacji. Przykładowa platforma Clotify pozwala na dzielenie się pomysłami na modne looki, a także wiedzą na temat tego, gdzie warto kupić dane ubranie.
Ekonomia współdzielenia staje się dzisiaj niezwykle prosta. Jedyne czego potrzebujesz, aby podzielić się z innymi użytkownikami swoimi dobrami to zwykle smartfon. Zapomnij o sporządzaniu umów i biurokracji, której każdy z nas ma już dość. Korzystaj z usług, dzieląc się zaufaniem, które stanowi fundament tego zjawiska.
Żródło: Clotify
|
|
|
|
|
|
|
|
Po | Wt | Śr | Czw | Pt | Sb | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
Serwisy specjalne: |