Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Serwis ogłoszeniowy Tablica.pl już rok na rynku

04-04-2012, 14:58

Minął rok, od kiedy serwis Tablica.pl przeszedł rebranding i funkcjonuje pod obecną nazwą. W tym czasie liczba jego użytkowników wzrosła ponad pięciokrotnie - z 1,6 mln do 9 mln, przez co Tablica.pl zyskała miano lidera polskiego rynku w kategorii serwisów ogłoszeń lokalnych.

- Kiedy rok temu Szerlok.pl zmieniał nazwę na Tablica.pl, wielu pytało, czy taka metamorfoza jest konieczna. W praktyce okazało się, że nikomu ta zmiana nie sprawiła większych problemów, a użytkownicy szybko przyzwyczaili się do nowej, łatwiejszej nazwy - mówi Tomasz Drożdżyński, dyrektor zarządzający Tablica.pl. - Dzisiaj o pozytywnych efektach rebrandingu mówią też same liczby: obecnie mamy 9 mln unikalnych użytkowników, którzy w ciągu roku dodali 6,1 mln ogłoszeń, a w samym tylko marcu zanotowaliśmy 350 mln odsłon.

Tablica.pl w liczbach
fot. Tablica.pl - Tablica.pl w liczbach
Tablica.pl to serwis ogłoszeniowy prezentujący lokalne oferty handlowe. Jego zadaniem jest ułatwianie wymiany rzeczy i usług pomiędzy mieszkańcami lokalnych społeczności, którzy po spotkaniu w internecie finalizują transakcję osobiście. Serwis w swojej pierwotnej wersji istnieje od 2009 roku, od początku 2010 roku funkcjonuje w ramach Grupy Allegro, uzupełniając ofertę największego w Polsce gracza branży e-commerce.

Tablica.pl szerszemu gronu dała się poznać za sprawą kampanii reklamowej, której głównym hasłem było "Uwolnij się od zbędnych rzeczy". Poza spotami telewizyjnymi, radiowymi i kampanią internetową, zorganizowana została również akcja oczyszczania miasta, w której Wiszące Gdzie Popadnie Ogłoszenia zostały przeniesione na Tablica.pl, a zaśmiecone do tej pory miejsca - uprzątnięte. Serwis angażuje się też w akcje społeczne. W ramach akcji "Nakarm psa z Tablicą" udało się pomóc ponad 260 psom z dziesięciu schronisk, do których trafiło blisko 7 ton karmy.

Serwis może liczyć na zaangażowanie użytkowników także w ramach fanpage'a - obecnie Tablica.pl posiada ponad 76 tys. fanów na Facebooku.

Czytaj też: Nowa tablica z ogłoszeniami, czyli rebranding inwestycją w przyszłość

Na bazie dotychczasowych doświadczeń, w oparciu o analizy i opinie użytkowników wprowadzono zmiany, wskutek których korzystanie z serwisu jest jeszcze wygodniejsze. Zmianie uległ m.in. layout i wygląd ogłoszenia. Teraz oprócz mapy na stronie głównej znajduje się wyszukiwarka, a poszczególne kategorie zostały wyodrębnione. Przypisano im także odpowiednie avatary. Z kolei na stronie z ogłoszeniem miniaturki zdjęć zastąpiła galeria w dużych rozmiarach, łatwiej znaleźć też dane kontaktowe wystawiającego oraz pomocne narzędzia. Ponadto przy dodawaniu ogłoszenia formularz samodzielnie sugeruje odpowiednią kategorię.

>> Czytaj także: Wymienię, oddam – serwisy internetowe, na których możesz zamienić lub oddać przedmiot


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR