Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Self-publishing, czyli wydawanie książek w sieci, przebojem wchodzi na polski rynek

GazetaPrawna.pl 14-02-2011, 15:25

Self-publishing pozwala pisarzom na wydawanie książek w sieci. Zyskiem dzielą się z platformą internetową.

Założenie jest proste: autor pisze książkę, sam ją redaguje, ilustruje lub zdobywa ilustracje, nanosi korektę i tworzy okładkę. A wydawca, czy raczej portal będący platformą, na której tytuł może się ukazać, daje tylko miejsce i technologię do jej publikacji w postaci e-booka. Autor nic nie płaci za wydanie swojej książki, ale nie dostaje też wynagrodzenia od wydawcy. Zyski ze sprzedaży w internecie dzielone są zazwyczaj po połowie.

Self-publishing podbija od kilku miesięcy amerykański rynek książek. W samej tylko księgarni Amazon jest już dostępnych ponad 700 tysięcy e-booków. A teraz w te ślady ruszają też polscy autorzy. Opcję self-publishingu oferuje już kilka portali wydawniczych, które w ciągu ledwie kilku tygodni, odkąd wystartowały, wydały blisko 200 tytułów. A ich zdaniem to dopiero początek. (...)

Najwięcej tytułów – 48 – autorzy opublikowali na Poczytaj.to. Na Wydaje.pl 22, blisko 20 współpracuje z Empikiem Virtualo. Kolejnych kilkunastu na Stronasztuki.pl oraz You-ebook.pl. To nie są oszałamiające liczby, ale wszystkie zaczęły oferować usługę self-publishingu dopiero pod koniec ubiegłego roku.

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Self-publishing, czyli wydawanie książek w sieci, przebojem wchodzi na polski rynek

Sylwia Czubkowska

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *