Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Salony komputerowe lepsze od hipermarketów?

01-10-2010, 09:43

Polacy wolą kupować sprzęt w salonach komputerowych niż w hipermarketach elektronicznych - wynika z najnowszych danych internetowego serwisu Jakość Obsługi. Najbardziej przyjazną siecią sklepów ze sprzętem IT i elektroniką użytkową okazał się Komputronik. Wyniki badań zostały ogłoszone 23 września br. na Wielkiej Gali Godło Jakość Obsługi 2010 w siedzibie Business Center Club.

Na opublikowanej liście "Top 100 najbardziej przyjaznych firm w Polsce" znalazły się dwie ogólnopolskie sieci salonów komputerowych (Komputronik i Vobis) oraz dwa duże markety (Kaufland i Real). Okazało się, że salony uzyskały znacznie lepsze wyniki niż duże, znane sklepy wielkopowierzchniowe z elektroniką. Przedstawiciele Komputronik SA, którzy uzyskali najwyższy wskaźnik w kategorii "Komputery i multimedia" (68%), tłumaczą to bliskimi relacjami z klientami oraz stawianiem na doradztwo.

>> Czytaj też: Obsługa klienta dźwignią handlu

Sonda
Sprzęt komputerowy kupuję w:
  • Salonie komputerowym
  • Hipermarkecie
  • Przez internet
  • Nie kupuję
wyniki  komentarze

W 2008 i 2009 roku Komputronik nie był brany pod uwagę w badaniu. Wówczas królowały salony Vobis i Sferis. Ten pierwszy w tym roku otrzymał ocenę 60% zadowolenia klientów. Zarówno Kaufland (25%), jak i Real (23%) otrzymały bardzo niskie oceny od swoich klientów. Jeśli chodzi o sprzęt AGD/RTV to Media Expert (59%), Media Markt (28%) i Saturn (44%) również prezentują się gorzej niż salony komputerowe, choć brakuje niewiele.

- Nie chcę wypowiadać się na temat polityki handlowej marketów elektronicznych. Mogę natomiast powiedzieć, że nie jestem zaskoczony układem najnowszej listy najbardziej przyjaznych firm. W salonach pracuje personel, dla którego komputery to wieloletnia pasja. Cieszymy się także niską rotacją zatrudnionych osób. W efekcie klient salonów komputerowych może liczyć na fachowe doradztwo przy wyborze sprzętu, a następnie w czasie jego eksploatacji - mówi Sławomir Mamzer, Dyrektor ds. Sprzedaży Detalicznej Komputronik SA.

Godło Jakości Obsługi
fot. - Godło Jakości Obsługi
W tym roku salony Komputronik zaczęły świadczyć także usługi napraw sprzętu komputerowego. Projekt  "Serwis w siedzibie klienta" ma charakter pilotażowy.

>> Czytaj też: Bezpłatne seminarium: Obsługa apteczna XXI w.

W 2010 roku działalność rozpoczęło 10 nowych punktów sprzedaży Komputronik - własnych lub franczyzowych. Do końca roku należy spodziewać się otwarcia kolejnych kilku salonów. Będą powstawać w lokalizacjach, w których marka Komputronik była do tej pory słabo reprezentowana.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *