Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Rzecznik patentowy dba o polskich innowatorów już od stu lat

25-10-2018, 21:31

Ruszyła kampania edukacyjna pod hasłem „Nowe pomysły zmieniają świat. Rzecznicy patentowi pomagają kreatywnym przekuć je w sukces”. Jej zadaniem jest pokazanie rzecznika patentowego jako przewodnika po świecie własności przemysłowej, wpływającego na działania przedsiębiorców, wynalazców, naukowców, twórców i innowatorów.

Ten stosunkowo mało znany zawód istnieje w Polsce od 100 lat. Rzecznicy Patentowi to eksperci przygotowani do świadczenia pomocy w sprawach własności przemysłowej dotyczących ochrony prawnej m. in. wynalazków, wzorów użytkowych, znaków towarowych i wzorów przemysłowych. Rzecznik patentowy jest interdyscyplinarnym specjalistą, często z wielostopniowym wykształceniem. Łączy wiedzę prawniczą i techniczną, a do jego umiejętności należą również elementy zarządzania, marketingu i orientacja w procesach biznesowych. W dobie gospodarki opartej na wiedzy dzięki tym kompetencjom rzecznik patentowy jest przewodnikiem po świecie własności przemysłowej, a także pierwszym doradcą biznesowym. Wspiera rozwój przedsiębiorstwa, pomaga w budowaniu przewagi konkurencyjnej, czy komercjalizacji innowacyjnych pomysłów.

Głównym elementem kampanii jest krótki film animowany, pokazujący rzecznika patentowego z przymrużeniem oka. Na stronie kampanii zamieszczone zostały również artykuły, materiały filmowe, w których rzecznicy patentowi z trzech różnych pokoleń opowiadają o sobie, historie polskich wynalazców. Wisienką na torcie jest quiz, dzięki któremu użytkownik dowie się, czy ma zadatki na prawdziwego wynalazcę. Kampania będzie trwała do końca października. Zwieńczeniem projektu będzie zaplanowany na 6 listopada webinar edukacyjny popularyzujący wiedzę na temat ochrony własności intelektualnej i przemysłowej.

Źródło: JWP Rzecznicy Patentowi


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR