Rynek domen: AZ.pl udostępnił bezpłatnie i automatycznie kody authinfo

25-04-2010, 21:34

W minionym tygodniu AZ.pl, jeden z większych polskich rejestratorów domen, udostępnił bezpłatnie i automatycznie wszystkie kody autoryzacyjne do domen polskich, globalnych i zarejestrowanych w promocjach „Domeny za 0 zł”. Dzięki temu klienci AZ otrzymali większą swobodę działania i wolność wyboru rejestratora.

Authinfo to unikatowy kod autoryzacyjny domeny, najczęściej w postaci kilku liter i cyfr. Jego znajomość jest niezbędna do dokonania transferu domeny pomiędzy rejestratorami (transfer domeny można porównać do przeniesienia numeru pomiędzy operatorami telefonii komórkowej).

Wśród zachodnich operatorów automatyczne udostępnianie kodu Authinfo, na życzenie klienta, to praktycznie standard. Jednak polskie firmy rejestrujące, szczególnie te walczące o czołowe pozycje na rynku, wciąż wydają go niechętnie i obwarowują różnymi, przedłużającym proces transferu procedurami. Chcą w ten sposób zniechęcić klienta do transferu domen do innego rejestratora.

>> Czytaj też: Polacy zarabiają miliony na handlu domenami

- Tym ruchem gwarantujemy naszym Klientom pełną kontrolę nad ich domenami. Jesteśmy przekonani, że przedłużenie domeny w naszej firmie jest efektem oceny jakości naszych usług, a bezproblemowy dostęp do kodu Authinfo tylko utwierdzi Klientów co do wyboru naszej spółki – mówi Albert Jerka, współwłaściciel AZ.pl.

Firma AZ.pl postanowiła uwolnić wszystkie kody Authinfo. Oznacza to, że począwszy od 20 kwietnia klienci firmy mają automatyczny dostęp do kodów Authinfo swoich domen, w tym tych najpopularniejszych – polskich (PL) i globalnych (m.in. COM i NET). Zmiana ta dotyczy także domen zarejestrowanych w przeszłości i objętych promocją „Domeny za 0 zł”.

– Nasze działanie stanowi jednocześnie zaproszenie dla konkurencji do stosowania standardów europejskich - tłumaczy Albert Jerka. - Niewątpliwie standardem takim jest jawny kod Authinfo dostępny w Panelu Klienta dla Abonenta domeny. Uważamy, że zatrzymanie klienta poprzez stosowanie skomplikowanych i trwających tygodniami procedur, jak to ma miejsce u naszej konkurencji, nie jest elementem budowania zaufania w biznesie.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Wrzesień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930