Różnice kulturowe mają wpływ na badania użyteczności

16-11-2011, 18:26

Badania użyteczności w różnych krajach na świecie przebiegają w odmienny sposób - wynika z raportu przygotowanego przez UX Alliance. Ma on pomóc w uniknięciu błędów, z którymi można się spotkać, przeprowadzając analizy za granicą.

Międzynarodowe badania użyteczności serwisów internetowych różnią się od badań klasycznych. Wiążą się z koniecznością uzyskania pełnej porównywalności wyników, co sprawia, że proces zarządzania projektem jest dużo bardziej skomplikowany. Podejmując decyzję o uczestnictwie w tego rodzaju badaniu, należy zdawać sobie sprawę z mogących wystąpić utrudnień.

Prezentacja przygotowana przez UX Alliance – międzynarodowe stowarzyszenie skupiające ekspertów usability z 24 krajów – omawia aspekty dotyczące planowania badań, przebiegu sesji i interpretacji wyników. Jest to swoiste podsumowanie prac nad około 250 międzynarodowymi projektami, które testowano w ponad 30 państwach i w których uczestniczyło 15 tys. osób (raport zawiera mapę, która pokazuje ilość internautów w krajach objętych analizą).

Co konkretnie znajdziesz w raporcie:

Planowanie

  • Sprawdź kalendarz
  • Przemyśl czas przeprowadzania sesji
  • Zapoznaj się z lokalnymi danymi demograficznymi
  • Planuj rekrutację z dużym wyprzedzeniem. Skorzystaj z pomocy miejscowych

Przebieg sesji

  • Czy ma znaczenie, kto moderuje?
  • To, co jest oznaką grzeczności w jednym kraju, może być obraźliwe w drugim
  • "Głośne myślenie" jest dla niektórych kultur niezwykle trudne
  • Upewnij się, że możesz nagrywać sesję

Interpretacja wyników

  • Nie pomyl się w tłumaczeniu

Mapa świata

  • Wybierz lokalizację, aby dopasować grupę docelową

Polskim współautorem raportu jest agencja Symetria, członek UX Alliance od 2009 r. Raport można pobrać ze strony tej firmy: www.symetria.pl/roznice_kulturowe.pdf


Źródło: Symetria
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031