Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Rośnie nasz apetyt na mrożonki

12-09-2018, 19:29

Rynek mrożonych produktów rośnie w Polsce jak na drożdżach. Polacy kupują rocznie już 92 mln kg mrożonej żywności, przeznaczając na nią około 770 mln zł. Trend sprzedaży produktów przez internet oraz rosnąca popularność mrożonek przyczynia się do powstawania coraz większej ilości e-sklepów oferujących tego typu produkty.

Na zakupy spożywcze w sieci decyduje się coraz więcej konsumentów. Z raportu Gemius wynika, że co piąty polski e-konsument kupił przez internet produkty spożywcze, a 27% planuje taki zakup w przyszłości. Moda na lokalne, tradycyjne produkty trwa w najlepsze. Przybywa klientów zainteresowanych żywnością nieprzetworzoną, dobrej jakości, najlepiej od lokalnych producentów. Szybkie tempo życia sprawia, że nie wszyscy mogą znaleźć czas na zakupy na bazarze. Alternatywą dla konsumentów są sklepy internetowe oferujące produkty mrożone pochodzące od małych, rodzinnych firm współpracujących z zaprzyjaźnionymi gospodarzami. 

Według danych Nielsen, tylko w ciągu ostatniego roku rynek mrożonek powiększył się o 5,8% pod względem wolumenu oraz o 7,4% wartościowo. Co istotne, ten trend dotyczy wszystkich rodzajów mrożonek, począwszy od warzyw na patelnię i mieszanek warzywnych, a skończywszy na niszy, jaką są mrożone owoce. Z kolei z danych podawanych przez GUS wynika, że dla firm zatrudniających powyżej 50 osób produkcja mrożonych owoców i orzechów w czerwcu i lipcu 2018 wzrosła o 24% w skali roku do rekordowego, jak na ten okres, poziomu 198 tys. ton. Produkcja mrożonych owoców w tych dwóch miesiącach stanowi blisko 50% łącznego jej rocznego wolumenu co sugeruje, że w całym sezonie 2018/19 (liczonym od czerwca do maja) osiągnąć może również rekordowy poziom.

Źródło: IceFood


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *