Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Rosnąca popularność technologii wideo

05-12-2008, 20:34

Silna korelacja między biznesowym wykorzystywaniem technologii wideo a czynnym używaniem ich w życiu prywatnym to jeden z wniosków wypływający z badań firmy Cisco. Analiza dotyczyła popularności internetowych rozwiązań wideo w Polsce.

Badania firmy Cisco wykazały, że z aplikacji wideo w miejscu pracy znacznie częściej korzystają osoby, które oglądają filmy w internecie również prywatnie.

Ponad 38% ankietowanych nawiązuje połączenia wideo ze współpracownikami, a co ósmy regularnie przeprowadza telekonferencje. Jedynie 3% respondentów deklaruje, że regularnie otrzymuje wiadomości wideo od kierownictwa firmy, natomiast zaledwie 2% korzysta z rozwiązań typu „Corporate TV”.

Niemal co drugi opiniodawca, który codziennie ogląda filmy w internecie, korzysta z wideo również do celów zawodowych. Natomiast spośród użytkowników, którzy korzystają z wideo rzadko lub nigdy, w pracy wykorzystuje je poniżej 30%.

Ponad 64% respondentów planuje częściej korzystać z połączeń wideo w przyszłości zarówno do kontaktów z przyjaciółmi, jak i współpracownikami. Ponad 6% ankietowanych chciałoby, żeby firmy usługowe oferowały możliwość zastosowania połączeń wideo w kontaktach z pracownikami telecentrum lub ekspertami.

Najpopularniejszym serwisem wideo wśród badanych decydentów okazało się Youtube, z którego korzysta ponad dwie trzecie ankietowanych. Niektórzy respondenci zaglądają ponadto na Onet TV i TVN24.pl.

Respondenci najbardziej zainteresowani są treściami dotyczącymi aktualności (ponad 50%), filmami (47%) i teledyskami (32%).


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: informacja prasowa