Rok dynamicznego rozwoju bankowości mobilnej w PKO Banku Polskim

08-01-2016, 15:25

Od listopada klienci Banku mogą korzystać z nowej wersji aplikacji IKO, która umożliwia bankowanie w nowoczesny sposób z poziomu telefonu komórkowego. Ubiegły rok to również uruchomienie BLIKA – projekt zainicjowany przez PKO Bank Polski stał się standardem rynkowym, z którego korzystają klienci największych banków.

Nowe IKO

Aplikacjia IKO  w czerwcu 2015 roku zyskała nowe udogodnienia: doładowania telefonu na kartę, podgląd szczegółów zleceń stałych, kart i kredytów, a także możliwość wysyłania próśb o przelew do innego użytkownika aplikacji. W listopadzie ukazała się jej nowa wersja, która jest kolejnym krokiem prowadzącym do udostępnienia klientom pełnej bankowości w standardzie mobilnym. Nowe IKO daje możliwość korzystania z rachunku i salda przed zalogowaniem czy wykonywania operacji bezpośrednio z głównego ekranu. IKO z aplikacji płatniczej stopniowo zaczęła się przekształcać w kompleksową aplikację bankowości mobilnej.

- W 2016 roku planujemy wdrożenie w IKO kolejnych funkcji, jak sprzedaż produktów kredytowych, a także możliwość złożenia wniosku o ROR z poziomu aplikacji. W najbliższym czasie umożliwimy jeszcze większą personalizację aplikacji i wprowadzimy szybkie skróty do najważniejszych funkcji IKO. Udostępnimy klientom płatności w technologii HCE czy przelewy na numer telefonu do osób korzystających z BLIKA w innych bankach. Planujemy również ułatwienie logowania dzięki wykorzystaniu Touch ID. Z innych planów na 2016 rok pojawi się nowa funkcja czasowego blokowania kart płatniczych, czy znane z SKO i Juniora skarbonki pomagające oszczędzać na wybrany cel. Dużą uwagę zwracamy również na zwiększenie funkcjonalności całej aplikacji, tak by jak najwięcej operacji można było zrobić z poziomu komórki – ustawić stałe zlecenie, wysłać przelew do ZUS czy US, zintegrować listę odbiorców płatności, etc. – informuje Michał Macierzyński, Zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej.

IKO w liczbach

Statystyki dotyczące IKO pokazują, że grono korzystających z aplikacji systematycznie rośnie. Spośród 435 tysięcy użytkowników IKO 85 proc. stanowią klienci PKO Banku Polskiego, 10 proc. - klienci Inteligo, zaś 5 proc. to osoby korzystające z portmonetki IKO. Od momentu wdrożenia IKO na rynek, użytkownicy wykonali za pomocą telefonów 4,7 miliona operacji i założyli blisko 45 tys. lokat mobilnych. W ciągu 1,5 miesiąca nową wersję IKO pobrało prawie 200 tys. użytkowników. W 2015 roku klienci wykorzystali 33 tys. czeków o wartości ponad 16 mln zł. Liczba unikalnych użytkowników bankowości mobilnej w trzecim kwartale wyniosła 1,5 mln i była o 18 proc. większa niż w drugim kwartale. Liczba unikatowych klientów wzrosła o 29 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału. Unikalni klienci IKO logujący się w trzecim kwartale stanowili 66 proc. wszystkich użytkowników IKO. W każdym tygodniu użytkownicy IKO dokonali średnio ok. 610 tysięcy logowań do aplikacji, dokonując w tym czasie nawet 56 tysięcy transakcji. Najczęściej są to przelewy na numer rachunku bankowego i numer telefonu, a także wypłaty gotówki z bankomatów.

Uruchomienie BLIKa

W styczniu 2015 roku wykorzystywany dotąd w aplikacji IKO system płatności mobilnych został udostępniony w kilku największych bankach w Polsce jako międzybankowy standard płatności mobilnych BLIK. W 2015 roku projekt „Od IKO do BLIKA” został uznany za najlepszą innowacją w płatnościach na świecie - zwyciężył w prestiżowym międzynarodowym konkursie „Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services” organizowanym przez Efma. 

 


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Firmy zainteresowane publikacjami prosimy o kontakt pod adresem kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag PKO Bank Polskitag IKOtag BLIKtag bankowość mobilna
To warto przeczytać














RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Serwisy specjalne: