Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Pół roku działalności i niespełna 40 tysięcy klientów - tak wyglądają wyniki telefonii komórkowej Cyfrowego Polsatu. Oferta wirtualnych operatorów wciąż nie przemawia do polskich konsumentów.

Cyfrowy Polsat poinformował, że z usług telefonii komórkowej korzysta obecnie 39 tysięcy klientów, z czego 36 tysięcy w opcji pre-paid. Firma, jako operator wirtualny (MVNO), zadebiutowała w czerwcu 2008 roku, od września możliwe jest podpisywanie umów na abonament.

Na tle konkurentów nie jest to jednak wynik powalający - jak podaje Rzeczpospolita, Carrefour Mova potrafił w trzy miesiące zdobyć nawet 50 tysięcy klientów. Należy jednak w tym miejscu podkreślić, że w przeciwieństwie do krajów zachodnich, w Polsce operatorzy wirtualni nie dokonali rewolucji na rynku - we wrześniu informowaliśmy, że dziewięciu z nich zdobyło zaledwie 180 tysięcy klientów, co przy łącznej liczbie kart SIM na poziomie ponad 40 milionów nie robi żadnego wrażenia.

Mimo trudności w pozyskiwaniu nowych klientów, niedawno pojawił się kolejny operator Tu Biedronka. Do wejścia szykują się także kolejni - PKO BP, Allegro czy Gadu-Gadu.

Polsat już jednak zapowiedział, że skupi swoje tegoroczne wysiłki marketingowe na dostępie do internetu, widząc w tym rynku duży potencjał wzrostowy. Nakłady reklamowe na promowanie telefonii komórkowej mają zostać ograniczone. Trudno też oczekiwać, by w obecnej sytuacji nasycenia polskiego rynku komórkowego, firma ponosiła duże koszty związane z pozyskiwaniem nowych klientów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *