RIM skupia się na rynku azjatyckim

18-04-2012, 17:45

Kanadyjski producent zaprezentował w Azji nowego smartfona, który jednak nie rzuca na kolana, jeśli chodzi o parametry techniczne czy innowacyjność. Urządzenie przeznaczone jest dla krajów rozwijających się.

RIM, który wciąż nie zaprezentował nawet dokładniejszych planów powrotu do zyskowności, udostępnił nowego smartfona na rynku w Azji. Właśnie tam konkurencja jest na razie najmniejsza.

Czytaj także: RIM obniży ceny?

Według serwisu BGR India sprzęt bazuje na platformie BlackBerry OS 7.1 i może się pochwalić ekranem QVGA o przekątnej 2,44 cala. Smartfon obsługuje również sieci Wi-Fi, 2G oraz posiada wbudowaną kamerę o rozdzielczości dwóch megapikseli.

Smartfon nie zachwyca parametrami, jednak w przypadku rynków azjatyckich RIM skupiało się przede wszystkim na zaoferowaniu atrakcyjnej ceny. Urządzenie dostępne ma być za około 215 dolarów, a biorąc pod uwagę niewielką konkurencję w Azji i bardzo dużą populację, sprzęt może szybko znaleźć swoich nabywców.

Warto przypomnieć, że wyniki RIM na rozwiniętych rynkach w Stanach Zjednoczonych i Europie wyglądają bardzo źle. Analityk Peter Misek z firmy Jefferies w notce dla klientów wyliczył niedawno, że oddział RIM zajmujący się sprzętem wyda około 4% więcej niż zarobi w tym roku. Również kolejne obniżki cen smartfonów, na które brakuje klientów, mocno obniżają marże kanadyjskiej firmy.

Czytaj także: RIM chce rozwijać swoje oprogramowanie w Afryce


Źródło: BGR India
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31