Reworking zamiast nowych pracowników

10-04-2019, 22:58

Popularny outsourcing, który polega na oddaniu zewnętrznemu przedsiębiorstwu zadań niezwiązanych bezpośrednio z podstawową działalnością, pozwala firmom na skupienie się na biznesie, a także optymalizuje liczbę zatrudnionych osób. Do podobnych systemów współpracy należy reworking.

Coraz popularniejszy w Polsce reworking, to dokładniej zlecanie wykonania szeregu czynności – najczęściej na wyrobach niezgodnych - w celu przywrócenia ich do pierwotnej, odpowiedniej specyfikacji.

Reworking zapewnia kompleksową obsługę w obszarze kontroli jakości, segregacji, modyfikacji lub naprawy produktów dostarczanych przez klientów-dostawców. Współpraca na tym polu gwarantuje selekcję, sortowanie i montaż wyrobów, modyfikację lub naprawę produktów niespełniających wymagań jakościowych oraz późniejsze pakowanie i transport pełnowartościowych towarów.

Dzięki reworkingowi producenci nie muszą zatrudniać stałych i dodatkowych zasobów ludzkich na terenie swojego przedsiębiorstwa. W przypadku reworkingu nie ma również konieczności dysponowania nieruchomością i infrastrukturą techniczną do realizacji danego zlecenia.

Wielu producentów nie posiada wystarczającej ilości wyspecjalizowanych pracowników, którzy mogliby przeprowadzić diagnostykę oraz naprawę. Ratunkiem są wyspecjalizowane firmy, które na życzenie klientów sprawdzają, modyfikują lub naprawiają wyroby, a następnie zwracają gotowy towar lub półprodukt. Dzięki temu w sytuacjach awaryjnych przedsiębiorcy nie muszą zatrudniać dodatkowych osób, ponieważ przypadki, w których produkty są niezgodne z przyjętymi normami są często jednorazowe.

Autor: Mariusz Hoszowski, prezes firmy Smart Work


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930