Responsywne strony internetowe — musthave każdej nowoczesnej firmy

31-07-2018, 19:35

Współczesny biznes wymaga nowoczesnego podejścia. Bez względu na to, czy prowadzimy firmę wyłącznie stacjonarną, czy też działamy głównie w sieci, powinniśmy zadbać o swoją internetową wizytówkę — przystosowaną do wyświetlania na ekranach o różnej rozdzielczości. Tłumaczymy, czym są responsywne strony internetowe i dlaczego żaden nowoczesny biznes nie może się bez nich obejść.

mat partnera

Czym jest responsywna strona internetowa?

Współczesny świat wymaga od nas życia w ciągłym biegu. Jednym z następstw takiego trendu jest fakt, że coraz więcej osób — popularne jeszcze nie tak dawno — komputery stacjonarne i laptopy zamienia na tablety i smartfony. Nie oznacza to oczywiście, że desktop poszedł całkowicie w odstawkę, ale że możliwość przeprowadzenia najpotrzebniejszych działań za pomocą urządzeń mobilnych sprawiła, że to właśnie one towarzyszą nam przez większość dnia. Tablety i smartfony pozwalają nam zdobywać najpotrzebniejsze informacje, komunikować się ze światem, pracować, a nawet robić zakupy czy rezerwować usługi. Współczesny konsument, który łączy na swojej ścieżce informacyjno–zakupowej desktop z mobilem, wymaga od firm i marek, że będą potrafiły dostarczyć mu taką samą jakość odbioru treści, niezależnie od rozdzielczości urządzenia, którym będzie się posługiwał. Odpowiedzią na te potrzeby jest powstanie technologii RWD, w której tworzone są responsywne strony internetowe. Mówiąc najprościej i najkrócej, są to takie strony WWW, które potrafią dostosować się do wielkości ekranu, na jakim mają zostać wyświetlone i przekształcić swój układ w taki sposób, by nawigacja i całe userexperience było jak najwygodniejsze dla odbiorcy. Przy tym stylistyka takiej strony — niezależnie od urządzenia, na jakim jest prezentowana — pozostaje spójna z wyjściową. Zaletą tego trendu z perspektywy firm i właścicieli marek, jest posiadanie jednej strony WWW do zarządzania, natomiast dla odbiorców — koniec męczenia się z nieczytelnymi treściami na mniejszych ekranach.

Czym responsywna strona internetowa różni się od mobilnej strony internetowej?

Warto wiedzieć, że responsywna strona internetowa i mobilna strona internetowa to dwie różne rzeczy. Mobilna strona internetowa powstaje jako dodatek do strony desktopowej. Choć oczywiście może być przygotowana w identycznej koncepcji, wciąż pozostaje osobnym bytem. Oznacza to, że w przypadku zarządzania treścią, właściciel lub administrator musi wprowadzać zmiany na obu stronach. Nie wyklucza się stworzenia całkowicie różnych wydań strony WWW w wersji desktopowej i mobilnej. Nie jest to jednak zbytnio rekomendowane rozwiązanie, ponieważ marki powinny tworzyć spójny świat komunikacji wizerunkowej, niezależnie od kanału, w którym odbiorca się z nimi styka. Niedogodność w dwutorowym zarządzaniu oraz rozwój technologii i coraz bardziej zaawansowanych urządzeń mobilnych, a także zmiany w nawykach konsumentów sprawiły, że wprowadzenie technologii RWD stało się wręcz koniecznością. Responsywne strony internetowe są wygodnym rozwiązaniem zarówno dla ich właścicieli, jak i osób, które korzystają z nich, jako odbiorcy czy klienci.

Ile kosztuje responsywna strona internetowa?

Nad samym posiadaniem responsywnej strony internetowej nie ma się co za dużo zastanawiać. Warto jednak poświęcić czas na wybór firmy, której zlecimy takie zadanie. Ceny responsywnych stron internetowych rozpoczynają się już od ok. 2 000 zł. Cenieni wykonawcy stron WWWw tej technologii — tacy, jak np. www.mixedmedia.pl/strony-www — poza swoimi umiejętnościami i doświadczeniem, oferują w cenie swoich usług nie tylko przygotowanie projektu strony, ale również jej wdrożenie i nierzadko przeszkolenie klienta z systemu CMS do zarządzania treścią. Wybierając zleceniobiorcę, zapoznajmy się z jego dotychczasowymi realizacjami i dowiedzmy się, czy jest w stanie wykonać wszystkie elementy, na jakich nam zależy. Nie bójmy się zadawać pytań — im więcej naszych wątpliwości zostanie rozwianych przed podpisaniem umowy i przystąpieniem do pracy, tym większe prawdopodobieństwo, że będziemy zadowoleni z ostatecznych efektów.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl
Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy
To warto przeczytać







fot. Sarota PR



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Serwisy specjalne:
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.