Rekrutacja pracowników za pomocą gier mobilnych. Czy to dobry pomysł?

17-10-2018, 19:55

Firmy poszukują innowacyjnych rozwiązań do rekrutacji, aby wybrać i zatrzymać najbardziej utalentowanych kandydatów i pracowników. Gra na smartfonie, stworzona w tym celu, zamiast standardowej listy pytań podczas rekrutacji, początkowo może wydawać się absurdalnym rozwiązaniem. Jednak, by zachęcić najzdolniejszych kandydatów młodego pokolenia do współpracy warto wykorzystać i tę metodę podczas procesu selekcji.

Pokolenie „Millenialsów” wykorzystuje fakt, że rynek pracy należy teraz do pracownika. Ci najzdolniejsi wiedzą, że mogą być wybredni i przebierać w ofertach. Takie osoby nie miały problemu, by płynnie przejść w świat smartfonów i tabletów, kryzys finansowy jest im obcy, a rynek pracy zapewnia szeroki wachlarz wolnych stanowisk. Tzw. pokolenia Y i Z nie muszą się martwić, że setki innych kandydatów tylko czekają, aby zająć ich wymarzony etat. Mogą pozwolić sobie na przeglądanie setek ogłoszeń i wybrać tylko takie, które są naprawdę interesujące - bycie wybrednym jest dla nich typowe.

Im łatwiej jest kandydatom, tym trudniej firmom. Dotychczasowe metody i narzędzia selekcji pracowników oraz ich efektywność sprawdzona przez lata w praktyce już nie wystarczają i praktycznie nie mają zastosowania wśród osób, które właśnie weszły na rynek pracy. Obecnie firmy zmagają się z niskim zainteresowaniem ofertami, a jeśli zależy im na utrzymaniu jakości, ich personel powinien w pewnym stopniu dostosować się do potencjalnych kandydatów.

Czy jest sposób, by firmy utrzymały zaangażowanie kandydatów przez cały proces rekrutacji? Wraz z rozwojem aplikacji mobilnych nawet psychodiagnostyka wkracza w świat technologii cyfrowych. Innowacyjne metody poprawiają jakość oceny potencjalnego kandydata. Wdrażanie wiedzy z zakresu neurologii poprzez mobilną grę zapewnia cenne informacje z zakresu psychodiagnostyki. Dodatkową zaletą jest to, że firmy mogą uzyskać wyniki rekrutacji w ciągu kilku minut.

Taka forma oceny może ponadto utrzymać zaangażowanie kandydatów, a także zwiększyć ich zainteresowanie firmą, która dzięki takiemu rozwiązaniu prezentuje potencjalnym pracownikom swój biznes jako nowoczesny, atrakcyjny i kreatywny.

Źródło: Assessment Systems Polska


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.