Reklamy w TV przycichną?

Anna Nalewajk, Barbara Sowa 14-12-2009, 14:30

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nakaże stacjom telewizyjnym, by dokładnie sprawdzały każdy spot, tak by nie był głośniejszy niż programy emitowane przed i po bloku reklamowym - ustalił "Dziennik Gazeta Prawna".

KRRiT chce, by "dźwięki reklamowe nie były przeraźliwie brzmiące". Poprzednie rozwiązania prawne nie odniosły spodziewanych efektów. Dalej przerwy reklamowe były wyraźnie głośniejsze od telewizyjnej audycji.

Rzecznik praw obywatelskich dwukrotnie interweniował w tej sprawie. Przed trzema laty zwracał uwagę, że nagłe natężenie dźwięku reklam burzy "spokój psychiczny" i jest ingerencją w naszą prywatność.

>> czytaj też: Abonament RTV: Więcej Polaków zwolnionych z opłat

– Otrzymywaliśmy dużo skarg od widzów w tej sprawie. Zdecydowaliśmy się ostatecznie uregulować tę kwestię, choć nie było to łatwe – przyznaje Tomasz Borysiuk, członek KRRiT.

Nadawcy będą musieli używać do oceniania reklam określonych przez radę oprogramowania i urządzeń. – Jeśli się nie dostosują, mamy odpowiednie instrumenty, by ich ukarać. I nie chodzi tylko o upomnienia czy kary finansowe, ale też sankcje związane z telewizyjną koncesją – ostrzega przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski.

>> czytaj też: 3,5 mld zł Polacy są winni radiu i TVP

Nowe przepisy nie wejdą w życie od razu. Nadawcy i agencje reklamowe będą mieli pół roku na dostosowanie się do nich.

Więcej w Dziennik.pl

dziennik.pl


Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Tematy pokrewne:  

tag TVtag telewizjatag reklamatag KRRiT
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31