Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Reklamy w RSSach

redakcja 29-04-2005, 23:58

Zdobywające błyskawiczną popularność kanały RSS, przestają tracić swą "dziewiczą czystość", która w przypadku internetu przejawia się nie tylko brakiem spamu, czy wirusów, ale dla wielu także brakiem reklam. Za oceanem reklamy w RSSach już "śmigają". W Polsce pierwszy krok do wprowadzenia reklam w RSS poczyniła grupa International Data Group Poland S.A. (IDG) wraz z kampanią koncernu Microsoft, poinformowali przedstawiciele IDG.

Reklama w tym miejscu ma trafić przede wszystkim do zaawansowanych użytkowników komputerów, decydentów, osób dla których najważniejsza jest szybkość, czytelników którzy stawiają na błyskawiczny przekaz informacji.

Pierwszym reklamodawcą korzystającym na polskim rynku z kanałów RSS jest firma Microsoft ze swoją kampanią reklamą Gatekeeper Test - konkursu skierowanego do specjalistów IT. Tematem konkursu jest bezpieczeństwo komputerów i systemów informatycznych. Rejestracja do konkursu już się rozpoczęła, a liczba zarejestrowanych szybko rośnie, również dzięki skutecznej promocji w kanałach RSS, uważa IDG.

"Kanały RSS to znakomite miejsce na reklamy - twierdzi Dariusz Sokołowski, szef sprzedaży online w IDG Poland S.A. - Nasi klienci reklamowi trafiają do najaktywniejszych internautów, którzy potrzebują szybkiej i wiarygodnej informacji. Reklama w RSS-ach to nowość na rynku - korzystają z niej klienci, którzy wybierają nowoczesne nośniki reklamowe w swoich kampaniach. Z naszych pierwszych doświadczeń wynika, że taka reklama jest również bardzo skuteczna! (...) Jest doskonałym uzupełnieniem opartych na grafice dużych kampanii internetowych".

Mimo że RSS nie dorobił się jeszcze zaawansowanych narzędzi analizy zachowań użytkowników na potrzeby reklamy, takich jak przyrost liczby subskrybentów, rezygnacji z subskrypcji, konwersji, zakupów itd. jednak zdaniem wielu specjalistów użytkownicy newsreaderów to nie pasywni czytelnicy e-maili, lecz osoby aktywnie poszukujące bieżących informacji w internecie.

Za pomocą RSS-ów można przygotować przekazy informacyjne dla wąskiego grona odbiorców, lecz nie ma możliwości personalizacji samego przekazu (np. zaadresowanie go - imię i nazwisko klienta, prezentacja historii zakupów) tak, jak w komunikacji e-mailowej.

"Informacje dystrybuowane kanałami RSS to nie jest klasyczna reklama, to jest coś znacznie więcej - uważa Tomasz Piątkowski szef działu mediowego Zentropy Partners - RSS to kanał komunikacji z użytkownikami najbardziej zainteresowanymi ściśle określonymi tematami. Reklamę w RSS określiłbym mianem transakcji wymiennej. Użytkownicy RSS to osoby, które systematycznie czytają najświeższe informacje z interesujących ich branż. (...) Często ich zamiarem jest redystrybucja zdobytych informacji. Ten niestandardowy, kontekstowy sposób dotarcia do grupy celowej idealnie wpisywał się założenia kampanii reklamowej firmy Microsoft skierowanej do szeroko pojętego rynku IT. - kontynuuje Tomasz Piątkowski


RSS - Really Simple Syndication (Bardzo Prosta Syndykacja) lub inaczej Rich Site Summary (Bogate w Treść Streszczenia Serwisu) - to oparty na XML-u format opisu metadanych wykorzystywany na stronach WWW do dystrybucji treści. RSS umożliwia umieszczanie na stronach internetowych wiadomości automatycznie pobieranych od dostawców treści (tzw. syndykacja), jak i pobieranie najnowszych informacji bezpośrednio na komputer użytkownika za pomocą specjalnych aplikacji (tzw. Newsreaderów).

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *              

Źródło: informacja prasowa