Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Reklamacja nie może zależeć od sprawdzenia przesyłki

13-10-2011, 14:18

Uzależnianie rozpatrzenia reklamacji przesyłki od sporządzenia protokołu szkody z kurierem to jedno z niedozwolonych postanowień spółki Electro.pl. Przedsiębiorca zaprzestał stosowania tej niezgodnej z prawem klauzuli.

Spółka Electro.pl sprzedaje sprzęt RTV i AGD przez internet. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie w sprawie tej firmy po uzyskaniu zawiadomienia od konsumenta.

Zastrzeżenia Urzędu wzbudził wymóg spisywania protokołu szkody w obecności kuriera, bez którego spółka nie rozpatrywała reklamacji uszkodzonego towaru. Zdaniem Urzędu była to nadmiernie uciążliwa formalność, niewymagana przez przepisy.

Czytaj: UE: Nowe przepisy o ochronie konsumentów online

Prezes UOKiK zakwestionowała też warunek, zgodnie z którym sklep nie ponosił żadnej odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie przesyłek. Jeżeli dostawa towaru opóźnia się, konsument powinien mieć prawo odstąpienia od umowy.

Postanowienia zakwestionowane przez Prezes UOKiK w regulaminie Electro.pl zostały uznane przez sąd za zabronione i znajdują się w rejestrze klauzul niedozwolonych. Wpis do tego rejestru oznacza, że żaden przedsiębiorca, bez względu na branżę, nie może ich stosować.

Prezes UOKiK uznała, że spółka Electro.pl naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła karę finansową w wysokości 41 tys. zł. Okolicznością łagodzącą było to, że przedsiębiorca zaprzestał stosowania kwestionowanych postanowień. Decyzja nie jest ostateczna. Electro.pl może się odwołać do sądu.

Czytaj: e-Handel: Europejskie Prawo Umów o krok bliżej


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: UOKiK



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR