Reklama wideo i jej skuteczność - to warto wiedzieć

23-05-2018, 07:33

Reklama powinna przyciągać wzrok odbiorcy. Trzeba jednak znaleźć taką formę, która rzeczywiście trafi idealnie w możliwości percepcyjne współczesnego człowieka. Nawet najlepsza merytorycznie treść może okazać się niewystarczająca. To dlatego coraz większa grupa reklamodawców skłania się ku video marketingowi.

mat partnera

Przewaga ruchomego obrazu nad tekstem

Badania jasno pokazują, że zdecydowana większość internautów nie przepada za długimi przekazami i po prostu je ignoruje. Jeżeli do wyboru będzie krótki film albo tekst, to oczywiście decyzja może być tylko jedna. Produkcja filmowa zapewnia wygodny odbiór, szczególnie na smartfonach. Łatwiej i szybciej też przyswoić informacje. Dzieje się tak z jednego powodu. Film w ciągu kilkunastu sekund przekazuje tyle samo treści, co całostronicowy tekst, na którego przeczytanie trzeba poświęcić więcej czasu. W każdym razie oszczędność czasu odbiorcy okazuje się niezaprzeczalna.

Ważnym czynnikiem sprawiającym, że produkcja filmów reklamowych staje się zdecydowanie bardziej skuteczna i chętniej stosowana przez reklamodawców, będzie również możliwość zobrazowania trudnych nieraz treści. Widać to zwłaszcza na przykładzie niektórych branż charakteryzujących się specjalistycznym słownictwem i terminologią. Na pewno prościej jest zobrazować niektóre zagadnienia niż je opisać, a pokazanie praktycznych zastosowań określonych urządzeń bądź zalet produktów na dłużej zapadnie w pamięć internautom.

Percepcja filmu jest też łatwiejsza niż tekstu i dzięki temu można docierać ze swoją kampanią reklamową do bardzo różnych grup internautów, bez względu na ich poziom wiedzy z danego zakresu. Warto sobie uświadomić, że obecnie stopień rozumienia tekstu pisanego okazuje się bardzo niski, co potwierdzają liczne badania naukowe. Reklamodawcy, którzy chcą być skuteczni muszą tym samym szukać innych form na dotarcie do świadomości odbiorcy, a video jest najlepszym sposobem. Wyniki osiągane przez serwis YouTube mówią same za siebie. To reklama w formie video jest przyszłością i nikt nie powinien w to wątpić.

Przekaz reklamowy w formie filmu pozwala również na element zaskoczenia i wzbudzenia ciekawości u odbiorcy. Nie da się ukryć, że większość ludzi automatycznie wyrzuca do kosza emaile ofertowe, ponieważ nie chce im się tracić czasu na czytanie monotonnego tekstu. Umieszczenie w emailu krótkiego filmu daje szansę na wzrost zainteresowania zawartymi tam informacjami. Działa tu element zaskoczenia i coś, co przykuwa uwagę. Tekst zniechęca, natomiast produkcja filmowa budzi ciekawość. Wystarczy w temacie emaila słowo „video”, a współczynnik klikalności wzrasta o kilkanaście procent.

Ważna rzecz – reklama video umieszczona w serwisach społecznościowych umożliwia też internautom interakcję, ponieważ mogą wyrazić swoje zdanie w formie komentarza albo chociaż zalajkowania. To również istotny czynnik zwiększający skuteczność tego typu reklam. Internauci chętnie dzielą się swoimi odczuciami i spostrzeżeniami, a w ten sposób reklamodawca od razu widzi, jaki jest odbiór jego przekazu reklamowego.

Produkcja filmów reklamowych w praktyce

Korzyści z wdrożenia strategii video marketingu są nieocenione dla świadomego przedsiębiorcy. Owszem, nakłady finansowe będą wyższe niż na reklamę tekstową, jednak skuteczność zdecydowanie większa, a to ona jest przecież najważniejsza. Filmy reklamowe budują wśród odbiorców pozytywny wizerunek marki, efektywnie ją promują i zwiększają świadomość o produktach bądź usługach, a nawet angażują internautów do działania. Marka staje się bardziej widoczna w sieci. Filmy umieszczone w serwisie YouTube, które mają w tytule dobrze przemyślane słowa kluczowe są automatycznie pokazywane w wynikach wyszukiwania Google. Filmy uatrakcyjniają też stronę firmową albo są jednym z elementów email marketingu. W tekstach można podawać odnośniki do video znajdującego się np. na stronie Facebooka marki. W ten sposób nie tylko pobudza się zainteresowanie internautów, ale także ma to kolosalne znaczenie w kontekście pozycjonowania.
Złapanie uwagi odbiorców staje się coraz trudniejsze i potrzeba trochę więcej niż merytorycznej, dobrej treści. Ważna jest również forma przekazu, a produkcja filmowa okazuje się w tym zakresie wyjątkowo skuteczna.

Konsultacja: Produkcja filmowa Sztos.tv


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl
Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy
To warto przeczytać




fot. Etereuti




RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Serwisy specjalne:
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.