Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wiemy jak ważna jest reklama. Wiemy też jak wielki jest wpływ reklamy na dochody przedsiębiorstw. Nie wszyscy jednak wiedzą gdzie reklama powinna być ulokowana aby przyniosła wysokie korzyści, a jej koszt był adekwatny do naszego portfela.

Reklama internetowa z miesiąca na miesiąc, a w zasadzie z dnia na dzień staje się coraz bardziej popularna wśród polskich przedsiębiorstw. Jeszcze kilka lat temu mało kto interesował się promowaniem w sieci, dziś jest inaczej.

O tym, że reklama jest dźwignią handlu słyszymy na co dzień, jednak dobór właściwej formy promocji staje się dziś prawdziwą sztuką. Nie trudno bowiem wykupić pakiet spotów w radio czy TV. Na ogół płacimy za to krocie a sama reklama kierowania jest do wszystkich. W sieci jest inaczej, lepiej. Oto najpopularniejsze formy promowania swojej marki w sieci:

 

Najpopularniejsze formy reklamy w internecie

 

  • empressiaPozycjonowanie - znane też pod nazwą SEO, choć jest to niewłaściwe określenie. Generalnie pozycjonowanie polega na podnoszeniu pozycji strony www na wybrane słowa kluczowe w naturalnych wynikach wyszukiwarki (na ogół Google). Usługa ta jest najpopularniejszą formą promocji strony www, na jaką decydują się polscy przedsiębiorcy. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że jest ona stosunkowo tania a Klienci sami do nas trafiają wpisując w wyszukiwarce frazę, która ich interesuje. W ten sposób nasza strona wyświetla się tylko tym użytkownikom, którzy szukają takich firm jak nasza. Minusem pozycjonowania jest to, że na efekty w postaci widoczności w top10 trzeba czekać czasami całymi miesiącami. Dodatkowo niewłaściwe pozycjonowanie może narazić naszą stronę www na kary ze strony Google.

 

  • Linki sponsorowane (Google Adwords) - na tą formę reklamy internetowej decydują się przeważnie te firmy, którym nie wystarcza samo pozycjonowanie. Linki sponsorowane to nic innego jak plakietki reklamowe dołączone do naturalnych wyników wyszukiwań w Google. Wielkim plusem Google Adwords jest to, że posiada ogromne możliwości konfiguracyjne. Kampania linków sponsorowanych może wyświetlać się osobom z określonej lokalizacji, wieku, płci a nawet w wybranych przez nas godzinach. Za linki sponsorowane płacimy w zależności od tego ile osób kliknie w naszą reklamę. Klient może określić też jaki budżet ma zostać przeznaczony na reklamę. W przeciwieństwie do pozycjonowania efekty z kampanii linków sponsorowanych są natychmiastowe - nasza reklama wyświetla się od razu po jej uruchomieniu.

 

 

  • Media społecznościowe - mówiąc o mediach społecznościowych mam na myśli przede wszystkim Facebook. W zasadzie wyłącznie ten portal pozwala na sensowną reklamę, która pozwoli dotrzeć do naszego Klienta. Oprócz Facebooka jest jeszcze produkt Googla czyli portal Google Plus. Nie został on jednak tak dobrze przyjęty jak portal Marka Zuckerberga. Reklama na Facebooku może być darmowa, lub też płatna. Zakładając firmowy profil na FB mamy możliwość pozyskiwania polubień fanpage'a w sposób naturalny lub płatny, wykupując kampanię banerów sponsorowanych, które podobnie jak w Google Adwords będą wyświetlane wybranej społeczności FB. Z doświadczenia wiem, że ta forma reklamy nie jest specjalnie korzystna.

 

Istnieje jeszcze wiele innych form promocji firmy w internecie, jednak trzy powyższe są najczęściej wybierane w Polsce.

 

Kto zajmuje się reklamą internetową?

empressiaW sieci znaleźć można setki firm, które specjalizują się w promowaniu przedsiębiorstw. Te, które zajmują się reklamą w internecie to tzw. agencje interaktywne. Są to swego rodzaju agencje reklamowe, które działają wyłącznie w obrębie sieci internetowej. Oferta agencji interaktywnych na ogół dotyczy kompleksowych usług internetowych. To znaczy, że profesjonalna agencja interaktywna powinna zajmować się kreowaniem wizerunku w internecie, po przez tworzenie serwisów www, sklepów ecommerce, a także reklamą internetową czyli pozycjonowaniem, linkami sponsorowanymi jak i również mediami społecznościowymi.

Oprócz agencji interaktywnych często natrafić można na freelancerów, jednak nie zawsze jakość świadczonych przez nich usług będzie na wartościowym poziomie. Tutaj warto poprosić o referencje, portfolio, generalnie jakikolwiek powód, dla którego moglibyśmy im zaufać.

 

Przyszłość reklamy jest internetowa.

Hasło to powinno utkwić w głowie każdemu, kto jeszcze nie zaufał reklamie w sieci. Zgodnie z wszelkimi statystykami oraz prognozami, rynek reklamy internetowej będzie rósł w tempie +/- 10% rocznie. Powołując się na dane IAB wartość reklamy internetowej tylko w pierwszym kwartale roku 2014 wyniosła 573,9 mln zł. W porównaniu z pierwszym kwartałem roku 2013 dynamika wzrosła o 7,1%. Tendencja ta będzie się utrzymywać i choć największa część tortu nadal przypada na reklamę w TV to internet nie daje za wygraną. Z całą pewnością za kilka lat na reklamę w internecie będzie stawiać jeszcze więcej przedsiębiorstw niż ma to miejsce teraz. Świadomość polskich firm rośnie i oby tak dalej.

Autor: Tomasz Kuśnierczak z Agencji Interaktywnej EMPRESSIA – www.empressia.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag empressia